Informacje

fot. Pixabay / autor: fot. Pixabay
fot. Pixabay / autor: fot. Pixabay

Polska bez gotówki? Ważna debata!

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 3 sierpnia 2021, 08:30

    Aktualizacja: 3 sierpnia 2021, 08:55

  • Powiększ tekst

Narodowy Bank Polski poinformował, że w tygodniku „Sieci” została opublikowana relacja z debaty zorganizowanej przez „Gazetę Bankową” i portal wGospodarce.pl, zatytułowanej Gotówka i obrót bezgotówkowy – jak uzyskać równowagę i zachować bezpieczeństwo?

W dyskusji wzięli udział: Tadeusz Kościński, minister finansów, funduszy i polityki regionalnej; Adam Tochmański, dyrektor Departamentu Systemu Płatniczego NBP; Piotr Arak, dyrektor Polskiego Instytutu Ekonomicznego oraz Grażyna Ciurzyńska, prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Debata wykazała, że wszyscy dążą do zapewnienia prawa wyboru dla konsumenta i oddania w jego ręce decyzji, czy chce dokonać zapłaty w formie gotówkowej czy bezgotówkowej. W tym kontekście inicjatywa legislacyjna prezydenta zmierza w dobrym kierunku – czytamy w tygodniku „Sieci”.

Minister finansów Tadeusz Kościński sprostował pojawiające się w środkach społecznego przekazu informacje:

Chciałbym powiedzieć jasno i zdementować nieprawdziwe informacje – ani Ministerstwo Finansów, ani minister finansów nie chce likwidacji gotówki. Jest wręcz odwrotnie. Popieramy inicjatywę pana prezydenta, żeby tę kwestię wyraźnie uregulować.

Jako minister finansów oczywiście jestem za jak najwyższym obrotem bezgotówkowym, bo on eliminuje szarą strefę, ale jako obywatel chcę mieć wybór sposobu płacenia – dodał.

Przedstawiciel banku centralnego dyrektor Adam Tochmański podkreślił: Konsument musi mieć wybór, czy płaci gotówką czy kartą. I te obie formy płatności, tu zgadzam się z ministrem Kościńskim, […] powinny być dostępne dla klientów.

Wszyscy uczestnicy debaty potwierdzili, że rynek bez gotówki nie jest dobrym ani korzystnym dla obywateli rozwiązaniem.

NBP/ as/

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych