Wywiad gospodarczy

Wywiad Gospodarczy  / autor: Fratria
Wywiad Gospodarczy / autor: Fratria

TYLKO U NAS

Polskie produkty fundamentem silnej gospodarki [wideo]

Krzysztof Pączkowski

Krzysztof Pączkowski

Redaktor "Gazety Bankowej" i portalu w Gospodarce.pl

  • Opublikowano: 3 grudnia 2020, 17:04

    Aktualizacja: 3 grudnia 2020, 17:13

  • 1
  • Powiększ tekst

O znaczeniu patriotyzmu konsumenckiego, jego roli w dzisiejszej gospodarce i wpływie na kondycję finansową krajowych przedsiębiorstw – szczególnie w dobie pandemii COVID-19 – rozmawiamy w Wywiadzie Gospodarczym telewizji wPolsce z Bogusławem Kowalskim, prezesem Grupy Graal.

Wiele osób nie zdaje sobie nawet sprawy, jaki wpływ na działalność rodzimych firm, zatrudnienie, czy choćby poziom płac – a więc istotną część całego krwioobiegu gospodarczego - mają nasze indywidualne wybory, szczególnie przy sklepowej półce.

A tak jest właśnie w przypadku zakupu polskich produktów i tym samym możliwości realnego wpływania m.in. na kondycję i finanse krajowych przedsiębiorstw. I dotyczy to nie tylko pojedynczych firm, ale wręcz całych sektorów gospodarki – co w rezultacie przekłada się również na późniejszy dobrobyt i poziom życia mieszkańców całego kraju.

Jak podkreśla Bogusław Kowalski, prezes Grupy Graal patriotyzm konsumencki ma szczególnie ważne znaczenie dla gospodarki, zwłaszcza w obecnej kryzysowej sytuacji związanej z pandemią COVID-19.

-Ponadto patrząc przez pryzmat zakupu polskich produktów, musimy pamiętać, że ten właśnie element decyduje w istotny sposób o rozwoju krajowych firm, przekładając się m.in. na wyższe wpływy podatkowe dla skarbu państwa, ale też możliwy wzrost zatrudnienia przy większym zapotrzebowaniu na określony asortyment. I w końcu poprzez rozwój polskich firm, patriotyzm konsumencki staje się także ważnym kołem zamachowym dla ekspansji poza granicami kraju – mówi prezes Grupy Graal.

Według niego, trzeba tutaj również mówić o całej sieci powiązań – bowiem sytuacja ekonomiczna producentów to element szerszej układanki gospodarczej, w której uczestniczą różnego rodzaju kooperanci, np. dostawcy surowców, czy sieci handlowe. Bardzo często są to również podmioty reprezentujące polski kapitał.

Bogusław Kowalski zwraca także uwagę na coraz większe przywiązanie Polaków do rodzimych wyrobów, często uznanych marek o bardzo dużej renomie na rynku, wypracowywanej przez wiele lat.

-Zauważam, że ten trend się umacnia na polskim rynku. Coraz bardziej dostrzegamy fakt, że rozwój polskich przedsiębiorstw wpływa nie tylko na coraz lepszą jakość oferty dla klientów, ale przede wszystkim wspiera nas wszystkich, budując fundamenty silnej gospodarki – dodaje prezes Grupy Graal.

Krzysztof Pączkowski

Cały wywiad:

Czytaj też: Premier: Tarcza 2.0 to co najmniej 35-40 mld zł dla firm

Powiązane tematy

Komentarze