Informacje

fot. PAP/EPA/Patrick Pleul
fot. PAP/EPA/Patrick Pleul

W Polsce jeździ 100 tys. Volkswagenów, Audi , Skód i Seatów z silnikiem, którego parametry ekologiczne koncern VW fałszował

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • 23 września 2015
  • 19:27
  • 3
  • Tagi: biznes ekologia motoryzacja Polska skandal Volkswagen
  • Powiększ tekst

W Polsce jeździ około 100 tys. aut z silnikiem VW typu EA 189. To w tym silniku stwierdzono w USA oprogramowanie, które pozwalało fałszować testy emisji spalin. Z pewnością afera będzie dotyczyła także Polski - powiedział PAP ekspert Samar Dariusz Balcerzyk.

"Z naszych danych wynika, że w Polsce jeździ 100 tys. aut z silnikiem VW typu EA 189. Około 47 proc. z logo Volkswagena, 27 proc. Skody, a 23 proc. Audi. Pozostałe samochody należą do Seata" - powiedział PAP ekspert ds. motoryzacji instytutu badań rynku motoryzacyjnego Samar.

Jak dodał, większość z nich to nowe samochody kupione w salonach w Polsce.

"W aferze jest mowa o 11 mln aut na całym świecie, z czego 500 tys. dotyczy USA. Zatem w przypadku pozostałych 10,5 mln należy mówić o samochodach rozsianych po całym świecie. Z całą pewnością afera dotyczy także Polski" - podkreślił.

Z opublikowanej w środę analizy Samar wynika, że chodzi o bardzo popularny w Polscy 2-litrowy silnik Diesla. Najprawdopodobniej oprogramowanie to zostało zastosowane we wszystkich takich silnikach spełniających normę EURO5, czyli wyprodukowanych w latach 2009-2014.

Eksperci Samar informują też, że należy podejrzewać, iż przeprowadzona zostanie akcja naprawcza dla wszystkich pojazdów z silnikiem EA 189.

Rzecznik Prasowy Volkswagen Poznań Dagmara Prystacka powiedziała w środę PAP, że firma nie komentuje tej sprawy.

PAP, sek

Dossier skandalu Volkswagena czytaj tutaj:

Szef Volkswagena Martin Winterkorn podał się do dymisji po skandalu „ekologicznym”

Amerykański gwóźdź do trumny (niemieckiego) diesla

Prezes Volkswagena o aferze z silnikami Diesla: nie ustąpię ze stanowiska. Media: w piątek będzie nowy szef koncernu

Volkswagen, drugi koncern motoryzacyjny świata, w opałach po ujawnieniu skandalu ekologicznego w USA

Komentarze