Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay.com
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay.com

Imponujący wzrost produkcji przemysłowej!

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 18 lutego 2022, 11:20

  • Powiększ tekst

Wzrost produkcji sprzedanej odnotowano w 33 spośród 34 działów przemysłu (w ujęciu rocznym) w styczniu 2022 r., poinformował Główny Urząd Statystyczny

Według wstępnych danych w styczniu br., w stosunku do stycznia ub. roku, wzrost produkcji sprzedanej (w cenach stałych) odnotowano w 33 (spośród 34) działach przemysłu, m.in. w produkcji pozostałego sprzętu transportowego - o 40,2%, w wydobywaniu węgla kamiennego i brunatnego - o 34,9%, w produkcji chemikaliów i wyrobów chemicznych - o 32,5%, maszyn i urządzeń - o 28,1%, komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych - o 27,5%, wyrobów z metali - o 25,1%, wyrobów z drewna, korka, słomy i wikliny - o 24,2%, papieru i wyrobów z papieru - o 19,9% - czytamy w komunikacie.

Spadek produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu z grudniem 2020 r., wystąpił w 4 działach, w tym w produkcji odzieży - o 9,7%, podał Urząd.

W porównaniu z grudniem ub. roku, spadek produkcji sprzedanej (w cenach stałych) w styczniu br. odnotowano w 22 działach przemysłu, m.in. w produkcji pozostałego sprzętu transportowego - o 27,5%, maszyn i urządzeń - o 14%, urządzeń elektrycznych - o 12,1%, koksu i produktów rafinacji ropy naftowej - o 9,6%, wyrobów z pozostałych mineralnych surowców niemetalicznych - o 6,4%, artykułów spożywczych - o 4,8% - czytamy dalej.

Wzrost produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu z grudniem ub. roku, wystąpił w 12 działach, m.in. w produkcji wyrobów z drewna, korka, słomy i wikliny - o 19,1%, w produkcji metali - o 14,5%, wyrobów z gumy i tworzyw sztucznych - o 9,8%, chemikaliów i wyrobów chemicznych - o 9,3%, papieru i wyrobów z papieru - o 6,7%.

Czytaj też: Müller: Poszkodowani w wyniku klęsk mogą ubiegać się o pomoc finansową

ISBnews/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych