Informacje

Aż 85 proc. Polaków obawia się trudnego okresu grzewczego

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 16 sierpnia 2022, 11:00

  • 0
  • Powiększ tekst

Do spodziewanych trudności w nadchodzącym sezonie grzewczym przygotowuje się 67 proc. Polaków, wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. Ponad połowa badanych deklaruje, że mogłaby zimą obniżyć temperaturę w domu o 2 stopnie Celsjusza, zaś za najmniej uciążliwy sposób oszczędzania energii przez miasta uważają ograniczenie oświetlenia szyldów i reklam

85 proc. Polaków obawia się trudnego okresu grzewczego. W największym stopniu dotyczy to kobiet oraz wśród osób z grupy wiekowej od 35 do 44 lat (po 89 proc.), ale poczucie niepewności obecne jest we wszystkich grupach demograficznych i we wszystkich odsetek osób obawiających się najbliższego okresu grzewczego wynosi ponad 80 proc., podano w komunikacie.

Znacznie ponad połowa badanych (67 proc.) w jakiś sposób przygotowuje się na trudną grzewczo zimę, co trzeci respondent (33 proc.) przyznaje, że oszczędza dokładnie na ten cel pieniądze. Nieco częściej oszczędności na przyszłe opłaty związane z ogrzewaniem gromadzą kobiety (36 proc.) oraz osoby z najstarszej badanej grupy wiekowej od 18 do 65 lat (37 proc.) - czytamy dalej.

Temperatura powietrza w domu najczęściej uznawana przez badanych jako idealna to 22 stopnie Celsjusza, przy czym 57 proc. respondentów jest gotowa obniżyć ją o 2 stopnie.

Zdaniem Polaków, zdecydowanie najmniej uciążliwym sposobem na redukcję zużycia prądu jest ograniczenie oświetlenia szyldów i reklam. Tylko 13 proc. badanych twierdzi, że ograniczenie oświetlenia ulicznego byłoby nieuciążliwe. Podobny odsetek – 12 proc. byłby za obniżeniem temperatury powietrza w sklepach, urzędach czy szkołach. Co ciekawe nieco chętniej obniżalibyśmy temperaturę w pomieszczeniach zimą niż rezygnowali z klimatyzacji latem - wskazano także w materiale.

Badanie zostało zrealizowane od 28 lipca do 3 sierpnia 2022 przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI - ankiety online zrealizowane na epanel.pl (N=1037). Próba reprezentatywna pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości zamieszkania, wykształcenia oraz regionu GUS próba populacji Polaków w wieku 18-65 lat.

ISBNews/or

Powiązane tematy

Komentarze