Klienci Alior Banku mogą już korzystać z mojeID w urzędach
Klienci Alior Banku mogą korzystać ze zdalnego potwierdzania tożsamości, rozwiązania dostarczanego przez KIR, nie tylko w ramach usług komercyjnych, ale od teraz także w usługach publicznych
Alior Bank wprowadził mojeID dla usług komercyjnych w sierpniu br. Klienci banku zyskali możliwość całkowicie zdalnej weryfikacji swoich danych osobowych w usługach świadczonych przez firmy z takich branż jak: ochrona zdrowia, ubezpieczenia, telekomunikacja, energetyka, finanse czy gry losowe. Od teraz użytkownicy bankowości elektronicznej mogą bez wychodzenia z domu załatwiać także sprawy urzędowe.
Obecnie rozwiązania takie jak mojeID stają się nieodłączną usługą każdego banku, który digitalizację stawia za jeden z kluczowych elementów swojego rozwoju. Wiemy jak ważne dla naszych klientów są narzędzia umożliwiające zdalne potwierdzanie tożsamości, a tym samym uproszczenie codziennych spraw. Dlatego rozszerzenie wykorzystania mojeID w usługach administracji publicznej było dla nas obowiązkowym krokiem w podniesieniu innowacyjności oferty – mówi Krzysztof Konieczka, dyrektor Działu Daily Banking Alior Banku.
Dzięki integracji mojeID z Węzłem krajowym (login.gov.pl), klienci Alior Banku zyskali zdalny dostęp do szerokiego spektrum usług publicznych świadczonych przez urzędy i systemy administracji publicznej, m.in. ePUAP, Internetowe Konto Pacjenta (pacjent.gov.pl), biznes.gov.pl, praca.gov.pl. mojeID umożliwia również uwierzytelnienie w procesie założenia i korzystania z Profilu Zaufanego.
mojeID staje się coraz powszechniej wykorzystywanym mechanizmem zdalnego potwierdzania tożsamości zarówno w ramach działań online świadczonych przez komercyjnych dostawców usług, jak i w administracji publicznej. Rozszerzenie zakresu wykorzystania mojeID przez Alior Bank również w sektorze publicznym pokazuje, że nasze rozwiązanie nie tylko spełnia oczekiwania klientów, ale jest także stałym elementem transformacji technologicznej partnerów KIR – mówi Piotr Wichowski, dyrektor Linii biznesowej usługi identyfikacji w KIR.
Usługa mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 r. i aktualnie jest dostępna dla klientów 10 banków komercyjnych oraz ponad 500 banków spółdzielczych, wśród nich są: Alior Bank, PKO Bank Polski (i Inteligo), Bank Pekao, ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank Polska, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole Bank Polska, VeloBank, BOŚ Bank, Bank Spółdzielczy w Brodnicy oraz banki spółdzielcze zrzeszone i współpracujące z Bankiem BPS i SGB-Bankiem.
W 2021 r. usługa mojeID została wyróżniona Godłem „Teraz Polska” oraz nagrodą w konkursie Digital Exellence Awards w kategorii Digital Strategic Perspective.
Pełna lista firm wykorzystujących mojeID jest dostępna na stronie www.mojeid.pl
mat. prasowe, mw