Uważaj w sklepie: Produkty te same ale... mniejsze!
Wpływ inflacji czy kombinacje producentów? Na sklepowych półkach te same produkty, tyle, że… mniejsze!
Jak informują wirtualnemedia coraz częściej na sklepowych półkach znaleźć można takie produkty jak słodycze czy czekolady, które sprzedawane po tej samej cenie realnie są mniejsze! Tzw. downsising ma być spowodowany inflacją.
Od tego roku znane wszystkim i wręcz kultowe Ptasie Mleczko produkowane przez Lotte Wedel zmniejszyło gramaturę opakowań z dotychczasowych 360 g do 340 g (w 2018 roku można je było kupić w opakowaniach o wadze 380 g, a przed laty nawet o wadze 450 g).
Ale nie tylko Wedel „odchudził” swoje słodycze. Podobnie postępuje Wawel, Milka czy Goplana.
Co istotne podobnie jest w wypadku herbat - w pudełkach ze 100 torebek zrobiło się 88 lub 90. Z kolei w wypadku drobiu często można napotkać na „Mega Paki” piersi z kurczaka, które objętościowo zawierają tyle samo mięsa co niegdyś… zwykłe opakowania!
Kwestia ta dotyka wielu innych produktów - kaw, mydeł, oleju, margaryny czy masła.
Jak wyjaśnia ekspert, Piotr Witkowski z ASM Sales Force Agency:
Producenci robią co mogą, aby zahamować wzrost cen swoich produktów. W obliczu tak wysokiej inflacji stają bowiem przed dylematem: utrzymać cenę kosztem zmniejszenia pojemności lub gramatury produktu, czy czy też nie ingerować w produkt, tylko podnieść jego cenę
A jak Państwo takie działania oceniają?
wirtualnemedia/ as/