TYLKO U NAS
Lidl Polska nie sprowadza już „trefnego” mięsa
Lidl Polska po naszej publikacji: od końca września 2022 r. nie sprowadzamy już wieprzowiny z Hiszpanii, pozyskanej z hodowli brutalnie traktowanych zwierząt
Dziś rano opublikowaliśmy na naszym portalu za depeszą PAP materiał „Lidl sprzedaje mięso maltretowanych zwierząt?”, w którym napisano m.in.:
Mięso świń żyjących w przepełnionych chlewach oraz traktowanych brutalnie w jednym z gospodarstw hodowlanych koło Burgos, we wspólnocie autonomicznej Kastylii i Leonu, na północy Hiszpanii, sprzedawane jest przez supermarkety niemieckiej sieci Lidl - ustaliły organizacje praw zwierząt. Trafiło także do Polski - poinformowała w przesłanym komunikacie Fundacja Alberta Schweitzera..
Lidl Polska przysłał nam w związku z tym komentarz, który publikujemy poniżej:
Lidl stanowczo sprzeciwia się okrucieństwu wobec zwierząt. Ukazane na nagraniach cierpienie jest dla nas szokujące i nie do przyjęcia.
Natychmiast skontaktowaliśmy się z naszym dostawcą, który potwierdził, że zakończył współpracę biznesową z opisaną hodowlą świń już w 2022 roku, w związku z utraceniem przez nią certyfikatu świadczącego o dobrostanie zwierząt w lipcu 2022 r. Ostatnia dostawa produktów z przedmiotowej hodowli do naszego dostawcy miała miejsce pod koniec września 2022 r. Nasz dostawca potwierdził również, że żaden z jego dostawców nie pozyskiwał zwierząt i/lub mięsa z opisywanej w artykule hodowli.
Zgodnie z pozyskanymi przez nas informacjami należy wykluczyć, że wieprzowina z opisanej hodowli świń była wykorzystywana w artykułach pochodzących z firmy Campofrio od października 2022 r.
Lidl jest świadomy swojej odpowiedzialności. Wszędzie tam, gdzie nasze działania mają wpływ na ludzi, zwierzęta i środowisko, chcemy wykorzystać nasze możliwości i wprowadzać pozytywne zmiany. Lidl od lat angażuje się w dalszy rozwój standardów w zakresie dobrostanu zwierząt i nadal będzie to robić. Jako rzetelny partner pragniemy stale polepszać warunki hodowli. Wyraźnie widzimy potrzebę transformacji tego obszaru i będziemy w dalszym ciągu intensywnie pracować nad projektowaniem naszego asortymentu we współpracy z naszymi partnerami i dostawcami w całym łańcuchu dostaw – z myślą o potrzebach klientów. Wszyscy dostawcy świeżego mięsa i drobiu marki własnej Lidl Polska posiadają certyfikaty International Featured Standard (IFS) lub British Retail Consortium (BRC).
W naszych politykach zakupowych opisujemy specyfikacje, cele i konkretne wytyczne dla zakupu produktów pochodzenia zwierzęcego dla wszystkich naszych marek własnych. Nasza własna marka Sol y Mar, istniejąca od 2013 roku w obszarze artykułów promocyjnych, również podlega tym wymogom.
»» O ukaraniu wielkiej sieci supermarketów czytaj tutaj:
Olbrzymia kara dla Auchan Polska
Sek