Polak - świadomy konsument. Tak sprawdzamy zakupy
60 proc. klientów polskich centrów handlowych deklaruje, że podczas zakupów sprawdzało informacje o produkcie na swoim urządzeniu mobilnym, a 53 proc. weryfikowało również informacje o galerii, w której robi zakupy - wynika z badania GfK. Jedynie 1 proc. Polaków regularnie płaci za zakupy smartfonem.
Jak wynika z badania zrealizowanego pod patronatem Polskiej Rady Centrów Handlowych przez międzynarodową agencję badawczą GFK (Growth from Knowledge), Polacy coraz chętniej korzystają ze smartfonów podczas zakupów w centrum handlowym.
Wyjaśniono, że telefony komórkowe w sklepach głównie są wykorzystywane do sprawdzania informacji o produkcie.
Przyznaje się do tego 60 proc. klientów, a 37 proc. ocenia, że robi to regularnie.
Smartfon pomaga w zakupach
Popularnym zachowaniem jest również sprawdzanie smartfonem informacji o centrum handlowym podczas pobytu w takim obiekcie.
Przynajmniej raz z takiej możliwości skorzystało 53 proc. Polaków, a 32 proc. robi to często.
„Prezentowane dane pokazują ważną rolę urządzeń oraz aplikacji mobilnych w dotarciu do klienta z informacją o konkretnym produkcie oraz o szerokiej ofercie centrum handlowego. Większość Polaków w trakcie wizyty w galerii handlowej sprawdza takie informacje na swoim smartfonie. Ten trend wykorzystany jest też przez szereg sieci handlowych informujących klientów o, jednoczesnej z wizytą w sklepie, możliwości zrobienia zakupów przez internet” – powiedział cytowany w komunikacie Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Obsługa też może pomóc
Z raportu wynika również, że z sytuacją informowania przez obsługę sklepu o możliwości zrobienia zakupów w sklepie internetowym danej sieci spotkało się 49 proc. klientów centrów handlowych, a 25 proc. twierdzi, że było o tym informowanych wielokrotnie.
10 proc. respondentów deklaruje, że wykorzystuje własne urządzenia mobilne do płacenia za zakupy w kasie sklepu, a 1 proc. - że regularnie płaci za zakupy korzystając z telefonu.
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Zabiorą? Obiecany zasiłek pogrzebowy 6450 zł, jest 4000 zł
NATO brakuje amunicji, bo tylko Polacy produkują trotyl
Aż 25 tys. zł miesięcznie. Praca od zaraz
»» Najnowsze wydanie „Wywiadu Gospodarczego” oglądaj tutaj:
Badanie „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” swoim zasięgiem objęło 105 centrów handlowych o różnej charakterystyce. Przeprowadzono także wywiady exit-poll na próbie 5071 respondentów w 12 centrach handlowych reprezentujących różne typy obiektów oraz ogólnopolskie badanie online na próbie 2500 respondentów.
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 członków działających w branży miejsc handlu i usług.
GfK to jedna z większych firm badawczych na świecie, zatrudnia ponad 10 tys. ekspertów.
PAP/ as/