Informacje

Lokal gastronomiczny / autor: Pixabay
Lokal gastronomiczny / autor: Pixabay

Gastronomia w Polsce. Już mamy 93 306 lokali

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 31 października 2024, 17:26

    Aktualizacja: 31 października 2024, 17:26

  • Powiększ tekst

GUS: Liczba placówek gastronomicznych wzrosła o 11,2% r/r do 93 306 na koniec 2023 roku.

Szacowana liczba placówek gastronomicznych (stałych i sezonowych) wzrosła o 11,2 proc. r/r do 93 306 na koniec 2023 r., podał Główny Urząd Statystyczny (GUS).

W 2023 r. liczbę placówek gastronomicznych (stałych i sezonowych) w kraju oszacowano na 93,3 tys., w tym 40,4% stanowiły punkty gastronomiczne, 28% - restauracje, 26,2% - bary, a stołówki - 5,4%. Ogólna liczba placówek gastronomicznych wzrosła o 11,2% w porównaniu z 2022 r. Przybyło wszystkich rodzajów placówek; punktów gastronomicznych o 13,0%, restauracji o 10,3%, barów o 10,1% oraz stołówek o 7,4% - czytamy w raporcie „Rynek wewnętrzny w 2023 r.”.

Sektor prywatny w gastronomii obejmował 99,0% wszystkich placówek gastronomicznych, w tym: 99,6% restauracji, 99,3% barów, 99,1% punktów gastronomicznych oraz 93,0% stołówek, podał też Urząd.

W 2023 r. przychody ogółem z działalności gastronomicznej w cenach bieżących wyniosły ok. 76,7 mld zł i w porównaniu z rokiem poprzednim wzrosły o 18,6%, (w cenach stałych były wyższe o 4,2%). Z sektora prywatnego pochodziło 98,9% uzyskanych przychodów, z sektora publicznego zaś - 1,1% - czytamy dalej.

»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje.

isbnews, jb

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj: pap, jb

Ukraińcy zaczynają omijać Polskę: co z rynkiem pracy?

Niemcy stracą na rządach Trumpa 180 mld euro

Rosja zajmie ten kraj? „Wylądowały bombowce”

»» Mateusz Morawiecki na antenie telewizji wPolsce24 o budżetowej dziurze Tuska, która szybko rośnie – oglądaj tutaj:

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych