WYWIAD
Płażyński pyta rząd o wielki kontrakt dla stoczni
„Przez zaniechania rządzących oraz brak kompetencji i niewiedzę, naszemu przemysłowi stoczniowemu sprzed nosa uciekną miliardy dolarów” - mówi w rozmowie z portalem wPolityce.pl poseł Kacper Płażyński z PiS.
Wiele jest inwestycji w gospodarce morskiej, które nie idą tak, jak iść powinny. Niektóre są wręcz odkładane ad acta, padają pozytywne deklaracje, ale widzimy mocne spowolnienie ich realizacji. Takim przykładem jest budowa Drogi Czerwonej w Gdyni, bez której powstanie Portu Zewnętrznego umożliwiającego rozładunek największych jednostek w gdyńskim porcie – nie ma sensu. Droga Czerwona to taka autostrada dla TIR-ów, biegnąca wprost do serca portu w Gdyni. Tymczasem wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak wskazał, że zakłada, że prace dotyczące tej inwestycji zaczną się dopiero w 2029 r. To zdecydowanie za późno, dodatkowo żaden twardy plan tylko pisany palcem po wodzie. Widząc sprawczość tego rządu obstawiam, że nic z tego nie będzie, a każdy rok opóźnienia to miliardy dochodów mniej w naszym budżecie - mówi poseł Kacper Płażyński red. Robertowi Knapowi z portalu wPolityce.pl
Po roku od pracy nowego rządu zwróciliśmy się do ministerstwa infrastruktury o przedstawienie informacji na temat planów rozwoju naszego przemysłu stoczniowego. Ten przemysł jest bardzo ważny dla naszej gospodarki szczególnie dla północy Polski. Wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka na posiedzenie Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej jednak nie przyszedł – przypomina poseł PiS z Gdańska.
Czy przepadnie kontrakt na wiele miliardów dolarów?
Poprosiliśmy resort infrastruktury o wskazanie konkretnych możliwości współpracy z firmą Saudi Aramco. Miałem bardzo konkretny powód – rozwija wątek Kacper Płażyński.
Będąca największą firmą energetyczną na świecie Saudi Aramco przymierza się właśnie do wymiany znacznej części floty swoich tankowców. Mówimy o ponad 100 potężnych statkach i kontraktach na kilkadziesiąt miliardów dolarów w perspektywie kilkunastu następnych lat. Chodzi o wybudowanie nowych jednostek. Polskie stocznie są w stanie takie tankowce budować. Nasza komisja nie dostała nawet jednego przecinka informacji na ten temat ani na papierze ani ustnie – wskazuje Kacper Płażyński.
Nic, na temat stanu współpracy i dialogu z Saudi Aramco, z którym dobre relacje zbudowaliśmy w poprzednich latach, za rządów Prawa i Sprawiedliwości. Saudowie weszli przecież do Rafinerii Gdańskiej i te relacje na poziomie politycznym i biznesowym mamy. Dlaczego z tego nie korzystamy? (…)
Przez takie działania, brak kompetencji i niewiedzę, naszemu przemysłowi stoczniowemu sprzed nosa uciekną miliardy dolarów, które mogłyby trafić do Polski – podsumowuje .
»» Cały wywiad z posłem Kacprem Płażyńskim czytaj na portalu wPolityce.pl w publikacji NASZ WYWIAD. Płażyński: Przez brak kompetencji i niewiedzę rządzących, polskiemu przemysłowi stoczniowemu uciekną sprzed nosa miliardy dolarów
Oprac. Sek
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Włoski pomysł na ceny gazu. Czy Tusk go użyje?
Podwyżki cen paliw się rozpędzają
Wojna o wodę między mocarstwami?
»»Niemcy przejmują port w Szczecinie – oglądaj na antenie telewizji wPolsce24