
Tradycyjny polski… kebab
Najchętniej kupowane danie i co piąte zamówienie online w Polsce to kebab. Nie mówimy już tylko o niszy typu street food, ale o istotnej gałęzi gastronomii wartej 2,5 mld złotych rocznie i tworzącej tysiące miejsc pracy. Tylko w ciągu ostatnich trzech lat liczba lokali z kebabem zwiększyła się prawie o jedną trzecią.
Fenomen kebaba nad Wisłą najlepiej opisują liczby. Na portalu Pyszne.pl działa już ponad trzy tysiące trzysta restauracji serwujących ten specjał. W 2024 roku kupowano go średnio co dziesięć sekund, a liczba zamówień wzrosła o imponujące 13 proc.
Nic więc dziwnego, że według najnowszych danych kebab jest obecnie najchętniej wybieranym daniem w Polsce, wyprzedzając nawet takie klasyki, jak pizza margherita czy cheeseburger – nie mówiąc o hitach kuchni polskiej. Najwierniejszy fan kebabów ze Śląska zamówił ich w ciągu minionych dwunastu miesięcy aż 321. Pochłaniał zatem niemal jedną egzotyczną „bombę kaloryczną” dziennie.
GS
»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Katastrofa w finansach publicznych szybko się zbliża
Polacy unikają reklam w telewizji, uprawiają multiscreening
Działka po Intelu już czeka na innego technogiganta?
»»Daniel Obajtek: każda poważna inwestycja w Polsce przeszkadza Niemcom – na antenie telewizji wPolsce24!
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.