Informacje

autor: Grupa Żywiec
autor: Grupa Żywiec

Sprzedaż piwa ustabilizuje się w 2018 roku

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 12 lutego 2018, 10:27

  • 0
  • Powiększ tekst

Grupa Żywiec spodziewa się, że sprzedaż piwa w Polsce ustabilizuje się w 2018 r. - poinformował prezes Guillaume Duverdier.

Spodziewamy się, że w 2018 roku sprzedaż piwa w Polsce ustabilizuje się w wyniku pozytywnego wpływu dużych wydarzeń sportowych. Rynek wzrośnie w ujęciu wartościowym w wyniku spodziewanego wzrostu kosztów surowców i opakowań oraz dalszego wzrostu inflacji w Polsce - napisał Duverdier w piśmie dołączonym do raportu rocznego spółki.

W 2017 roku sprzedaż piwa w Polsce spadła o 3 proc. w ujęciu ilościowym w porównaniu do roku 2016 głównie z powodu złych warunków pogodowych w sezonie oraz braku dużych wydarzeń sportowych, które pozytywnie wpłynęły na sprzedaż w okresie porównawczym, dodał prezes.

Grupa Żywiec warzy piwo w pięciu browarach: Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. W 2017 roku sprzedała 11 236 hl piwa wyniosła w 2017 r. wobec 11 689 hl rok wcześniej. Sprzedaż krajowa spadła do 10 759 hl w 2017 r. z 11 275 hl w 2016 r., a eksport wzrósł odpowiednio do 477 hl z 414 hl.

W 2017 roku z powodzeniem wdrożyliśmy strategię budowania wartości i wzmocniliśmy pozycję lidera w najszybciej rosnących na rynku segmentach takich jak: piwne specjalności, radlery oraz piwa niskoalkoholowe i bezalkoholowe. Konsumenci chętniej sięgali po produkty premium i kupowali nasze piwa w kanałach gdzie sprzedaż jest bardziej dochodowa. W efekcie zwiększyliśmy przychody z każdego hektolitra piwa, podobnie jak marżę i zysk z działalności operacyjnej, pomimo negatywnego wpływu złej pogody w sezonie i związanego z tym spadku sprzedaży oraz przychodów.– powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupa Żywiec S.A.

W 2017 roku Grupa Żywiec zainwestowała w dalszy rozwój portfolio premium wprowadzając na rynek Żywiec Amerykańskie Pszeniczne, nowy wariant marki Dziki Sad oraz Desperados Nocturno w nowej odsłonie.

Firma umacnia pozycję lidera w tym segmencie z 43 proc. udziału w rynku.

Powiązane tematy

Komentarze