Informacje

Dobre wyniki CD Projekt. Efekt wzrostu sprzedaży Wiedźmina

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 22 listopada 2019, 15:30

  • Powiększ tekst

W trzecim kwartale 2019 r. Grupa Kapitałowa CD PROJEKT wypracowała 92,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, które przełożyły się na zysk netto w wysokości 14,9 mln zł.

Przychody osiągnięte w trzecim kwartale były o ponad 38% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. To efekt m.in. wzrostu sprzedaży Wiedźmina 3, pierwszych wysyłek wersji na konsolę Nintendo Switch oraz zwiększenia obrotów GOG.com – mówi Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD PROJEKT ds. finansowych.

Od lipca do września 2019 r. wydatki na prace rozwojowe w Grupie Kapitałowej CD PROJEKT przekroczyły rekordowe 43 mln zł. Skumulowane saldo nakładów na koniec września br. osiągnęło poziom 333 mln zł.

Ostatnie miesiące minęły nam pod znakiem intensywnej pracy nad dalszą produkcją Cyberpunka. Trwają wewnętrzne i zewnętrzne testy gry, rozpoczęliśmy również lokalizacje na poszczególne wersje językowe. Jednocześnie kontynuujemy naszą globalną kampanię promocyjną. Poza największym europejskim wydarzeniem branży gamingowej, którym są targi gamescom w Kolonii, z fanami gier spotkaliśmy się m.in. w Tokio, Mediolanie, Moskwie, Melbourne, Paryżu, Londynie, Zurychu i Berlinie. Prezentacje pokazowe obejrzało łącznie ponad 60 tysięcy osób. Tak duże zainteresowanie uniwersum naszej najnowszej gry motywuje nas do dalszej, ciężkiej pracy – mówi Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD PROJEKT.

Po zakończeniu trzeciego kwartału kluczowymi wydarzeniami dla CD PROJEKT były dwie premiery, dzięki którym Grupa zadebiutowała na dwóch platformach. 15 października na konsolę Nintendo Switch trafiła gra Wiedźmin 3: Dziki Gon, z kolei 29 października miała miejsce premiera Gwinta na urządzenia mobilne z systemem iOS.

Bardzo cieszy nas pozytywne przyjęcie obu premier przez graczy, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż to nasze pierwsze produkcje na te platformy. Warto przy tej okazji wspomnieć, że po pierwszych trzech tygodniach od premiery Gwinta na iOS – 68% naszych przychodów z gry pochodziło właśnie z tej platformy – mówi Piotr Nielubowicz.

Pod koniec października spółka zakupiła kompleks nieruchomości przy Jagiellońskiej 74 w Warszawie, gdzie od 20 lat ma swoją siedzibę. W sumie, razem z wcześniej nabytą, sąsiadującą nieruchomością przy Jagiellońskiej 76, spółka dysponuje ponad 24 tys. mkw powierzchni gruntu i ponad 18 tys. mkw powierzchni użytkowej, w tym w większości powierzchnią biurową.

Ta inwestycja zabezpieczy nam możliwość dalszego rozwoju i umożliwi kreowanie przestrzeni zgodnie z naszą wizją i potrzebami – dodaje Piotr Nielubowicz.

Czytaj też: Cyberpunk 2077: Polska gra zapiera dech WIDEO

CD Project, KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych