Informacje

Szef KNF chce, by banki miały obecnie jak najmocniejszą bazę kapitałową / autor: Andrzej Wiktor
Szef KNF chce, by banki miały obecnie jak najmocniejszą bazę kapitałową / autor: Andrzej Wiktor

AKTUALIZACJA

KNF: bez dywidendy z banków

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 26 marca 2020, 08:25

    Aktualizacja: 26 marca 2020, 10:19

  • Powiększ tekst

W czwartek rano przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego opublikował na Twitterze ważny komunikat dotyczący finansów polskich banków i zakładów ubezpieczeń

Z uwagi na obecną sytuację zw. z epidemią oraz możliwymi dalszymi negatywnymi konsekwencjami gospodarczymi tego stanu oczekujemy, że banki i zakłady ubezpieczeń, niezależnie od podjętych już w tym zakresie działań, zatrzymają całość wypracowanego w poprzednich latach zysku – napisał na twitterowym koncie prof. Jacek Jastrzębski, przewodniczący KNF.

Oczekujemy także niepodejmowania, bez uzgodnienia z nadzorem, innych działań, w szczególności pozostających poza zakresem bieżącej działalności biznesowej i operacyjnej, mogących skutkować osłabieniem bazy kapitałowej – dodał szef KNF.

Wzmocnienie bazy kapitałowej poprzez zatrzymanie całości zysku jest w ocenie nadzoru konieczne dla zwiększenia możliwości skutecznego reagowania banków i zakładów ubezpieczeń na obecne i przyszłe zagrożenia oraz bezpiecznego kontynuowania podstawowej działalności – podsumował prof. Jacek Jastrzębski.

Szef PFR, Paweł Borys skomentował na Twitterze rekomendację szefa KNF:

W pełni uzasadniona decyzja @uknf . Silny kapitałowo polski system finansowy to nasza mocna strona w przeciwieństwie do wielu innych krajów. Kryzys to nie czas na dywidendy, a podobną rekomendacje wydały USA w odniesieniu do wszystkich spółek w 2020 w związku z #COVID2019

Źródło: Twitter, sek

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.