Wydawca Gazety Wyborczej notuje spadek przychodów i 11 mln. złotych straty
Jak informuje dziś portal wirtualnemedia.pl Agora - wydawca między innymi Gazety Wyborczej, notuje ogromne straty - 11 milionów złotych. Co powoduje tak słabe wyniki? Spadek dochodów ze sprzedaży reklam - głównym reklamodawcą dla Gazety Wyborczej są rozmaite spółki Skarbu Państwa.
W pierwszych trzech kwartałach br. Agora zanotowała 773,6 mln zł przychodów (o 6,7 proc. mniej niż rok wcześniej), 781,5 mln zł kosztów operacyjnych (spadek o 6,9 proc.) i 11 mln zł straty netto. W samym III kwartale przychody firmy wyniosły 239,9 mln zł (spadek o 9,3 proc.), a strata netto - 10,2 mln zł.
Spadek wpływów wynika przede wszystkim z mniejszej sprzedaży reklam.
Spadek przychodów Agory wynika przede wszystkim z malejących wpływów ze sprzedaży reklam, tytułów prasowych i serii wydawniczych oraz biletów w kinach sieci Helios. W trzech kwartałach przychody reklamowe zmniejszyły się w skali roku o 15,6 proc. do kwoty 394,1 mln zł, wpływy ze sprzedaży - o 12,8 proc. do 100,9 mln zł, a z biletów - o 6 proc. do 90 mln zł. W samym III kwartale sprzedaż reklam przyniosła spółce 118,7 mln zł (spadek o 16,4 proc. w skali roku), sprzedaż wydawnictw - 31,9 mln zł (spadek o 8,1 proc.), a sprzedaż biletów do kin - 28,3 mln zł (spadek o 22,7 proc.). Znacznie więcej niż rok wcześniej Agora zarobiła za to na tzw. pozostałej sprzedaży (obejmującej głównie usługi poligraficzne i dystrybucję filmową) - od stycznia do września 188,6 mln zł (wzrost rok do roku o 25,3 proc.), a tylko w III kwartale - 61 mln zł (wzrost o 18,9 proc.).
Jak widać Agora i Gazeta Wyborca znajdują się w poważnym kryzysie.
wirtualnemedia/ as/
----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------
Uwaga!
TYLKO U NAS, wSklepiku.pl, możesz jeszcze nabyć poprzednie numery miesięcznika "W Sieci Historii"!