Informacje

Sprzedaż papierowego wydania "Gazety Wyborczej" nieustannie spada / autor: Fratria / MK
Sprzedaż papierowego wydania "Gazety Wyborczej" nieustannie spada / autor: Fratria / MK

Nakład „Gazety Wyborczej” wciąż mniejszy i spada

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 24 maja 2024, 12:25

  • Powiększ tekst

Agora spodziewa się utrzymania trendu wzrostu wpływów ze sprzedaży subskrypcji Wyborcza.pl w całym 2024 r., a także ciągu dalszego negatywnych trendów w zakresie spadku sprzedaży egzemplarzowej dzienników w formie drukowanej.

W kolejnych kwartałach 2024 r. utrzymają się negatywne trendy dotyczące spadku sprzedaży egzemplarzowej dzienników w formie drukowanej. Agora rozwija sprzedaż dostępu do treści Wyborcza.pl w formie prenumeraty cyfrowej. Na koniec marca 2024 r. liczba płatnych prenumerat cyfrowych ‘Gazety Wyborczej’ wyniosła 291,6 tys. i była na zbliżonym poziomie z analogicznym okresem 2023 r. W miesiącach styczeń - marzec 2024 r. wpływy ze sprzedaży wydawnictw segmentu Prasa Cyfrowa i Drukowana były na zbliżonym poziomie jak w analogicznym okresie w 2023 r. Rzutowała na to głównie niższa sprzedaż papierowego wydania ‘Gazety Wyborczej’, przy wzroście przychodów ze sprzedaży subskrypcji Wyborcza.pl. W opinii spółki trend wzrostu wpływów ze sprzedaży subskrypcji Wyborcza.pl utrzyma się także w całym 2024 r.” - czytamy w raporcie kwartalnym wydawnictwa Agora.

Przychody cyfrowe dziennika, czyli ze sprzedaży prenumeraty cyfrowej oraz reklamy cyfrowej, wzrosły o 8,4 proc. do poziomu 16,8 mln zł.

Warto odnotować, że jest to głównie powodem wyższej średniej ceny subskrypcyjnej. Istotny jest również udział przychodów cyfrowych w całkowitych wpływach ‘Gazety Wyborczej’ w stosunku do analogicznego okresu 2023 r. wzrósł o 3,7 pkt proc. i stanowił 47,9 proc.. Liczba aktywnych płatnych prenumerat cyfrowych Gazety Wyborczej na koniec marca 2024 r. wyniosła 291,6 tys.” - czytamy dalej.

»» Więcej o sytuacji wydawcy „Gazety Wyborczej” czytaj tutaj:

Zarząd Agory ogłasza: 180 pracowników straci pracę

Przychody z papierowego wydania spadają

W I kwartale 2024 r. wpływy segmentu Prasa Cyfrowa i Drukowana ze sprzedaży wydawnictw utrzymały się na zbliżonym poziomie w stosunku do analogicznego okresu 2023 r. i wyniosły 25,8 mln zł.

Wpływy ze sprzedaży treści Gazety Wyborczej stanowiły 24,5 mln zł i wzrosły o 0,4 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2023 r. Była to zasługa wyższych wpływów ze sprzedaży cyfrowej wersji dziennika, przy spadających przychodach z papierowego wydania ‘Wyborczej’” - czytamy dalej.

W I kwartale 2024 r. „Gazeta Wyborcza” utrzymała pozycję lidera pod względem sprzedaży wśród dzienników opiniotwórczych. W tym czasie średnia sprzedaż wydań Wyborczej wyniosła 35,2 tys. egzemplarzy i zmniejszyła się o 15,2 proc. r/r.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.

ISBnews, sek

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Zapłacimy miliony Niemcom za tranzyt paliw

Bez Obajtka zyski Orlenu lecą na łeb

Absurdalne ceny. Wzrost zainteresowania o 60 proc.!

Plan naprawczy: 10 tys. ludzi na bruk i likwidacja

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych