Informacje

PKP Cargo  / autor: Pixabay
PKP Cargo / autor: Pixabay

Wyniki PKP Cargo pod presją pandemii

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 20 sierpnia 2020, 21:00

  • Powiększ tekst

PKP Cargo odnotowała stratę netto w wysokości 121 mln zł za pierwsze 6 miesięcy 2020 r., w porównaniu z 57,1 mln zł zysku netto za I półrocze 2019 r. - podała spółka w komunikacie.

Zysk operacyjny bez uwzględnienia amortyzacji (EBITDA) wyniósł 132,4 mln zł, w porównaniu do 352,2 mln zł rok wcześniej.

PKP Cargo podało, że przychody z działalności operacyjnej spadły w tym okresie do 2 mld 24 mln zł z 2 mld 446 mln zł rok wcześniej w tym samym okresie.

Z tytułu przychodów z tytułu umów z klientami PKP Cargo odnotowało w pierwszym półroczu 2020 r. 1 mld 414,1 mln zł, porównując do analogicznego okresu 2019 r. przychody wyniosły 1 mld 828,2 mln zł.

W okresie 6 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2020 r. udział w sprzedaży do żadnej grupy kapitałowej nie przekroczył 10 proc. sumy przychodów z tytułu umów z klientami” - podano.

W okresie 6 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2019 r. udział w sprzedaży do dwóch grup kapitałowych przekroczył 10 proc. i wyniósł odpowiednio 10,7 proc. i 11,4 proc. sumy przychodów z tytułu umów z klientami” - dodano.

W raporcie finansowym podano, że działalność spółki nie wykazuje istotnych sezonowych lub cyklicznych trendów. Jednak w okresie 6 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2020 r., w wyniku pandemii COVID-19, spółka odnotowała „niższe wyniki finansowe od oczekiwanych”.

W związku z czym na dzień 30 czerwca 2020 r. przeprowadzony został test na trwałą utratę wartości aktywów” - poinformowała spółka.

Wedle PKP Cargo w wyniku przeprowadzonego testu ustalona wartość odzyskiwalna przewyższyła wartość bilansową testowanych aktywów, wobec czego „spółka nie rozpoznała odpisu z tytułu trwałej utraty wartości aktywów na dzień 30 czerwca 2020 r.”

Czytaj też: KGHM w czasie pandemii jeszcze zwiększył produkcję

PAP/kp

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych