Informacje

Piotr Gliński / autor: Fratria
Piotr Gliński / autor: Fratria

Gliński: są projekty dekoncentracji mediów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 1 października 2020, 21:41

  • Powiększ tekst

Jest kilka wersji projektu dotyczącego dekoncentracji mediów. Dekoncentracja musi być zgodna z polskim i europejskim prawem, nie możemy z dnia na dzień wprowadzić ładu medialnego, który panuje np. we Francji czy Niemczech - powiedział w czwartek wicepremier, szef MKiDN Piotr Gliński.

O to, kiedy możemy spodziewać się ustawy dekoncentracyjnej, Gliński pytany był w czwartek w Polskim Radiu 24. W odpowiedzi minister poinformował, że projekt ustawy jest gotowy w kilku wersjach.

Ona musi być zgodna z polskim prawem i europejskim prawem, a więc nie może wprowadzić w dnia na dzień ładu medialnego, który panuje np. we Francji czy w Niemczech - niestety. Takie są uwarunkowania krajów, które są inaczej w Unii traktowane niż właśnie te największe i najmocniejsze – powiedział Piotr Gliński. Jego zdaniem przeczy to jednocześnie zasadzie solidarności unijnej.

Będziemy najprawdopodobniej realizowali tę ustawę i będziemy chcieli zmieniać zgodnie z prawem polski rynek medialny - mówił minister. Podkreślił, że zgodnie z wartościami europejskimi rynek ten jest „szczególny wrażliwy” i muszą występować na nim ograniczenia koncentracji.

Jeden właściciel nie może decydować o kształcie mediów, bo media są szalenie wrażliwe i istotne dla demokracji - powiedział Piotr Gliński.

Na pytanie, jak ocenia stan mediów publicznych, Piotr Gliński odparł, że jego zdaniem jest on różny.

Uważam, że wyrazisty przekaz informacyjny w telewizji publicznej jest potrzebny dla milionów Polaków chociażby dlatego, żeby równoważyć kłamstwa, które często w niektórych mediach prywatnych dominują - stwierdził.

Według zapowiedzi polityków PiS jesienna ofensywa programowa oprócz dokończenia reformy wymiaru sprawiedliwości zakłada reformę mediów.

PAP/RO

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych