Analizy

PZU logo / autor: PZU
PZU logo / autor: PZU

TYLKO U NAS

Badanie wGospodarce.pl: PZU wygrywa satysfakcją klientów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 9 września 2020, 13:43

    Aktualizacja: 9 września 2020, 14:39

  • Powiększ tekst

PZU wygrywa w badaniu portalu wGospodarce.pl. Ankietowani wskazują czasem zaskakujące przewagi. Okazuje się np., że polskość firmy jest dla nich bardzo ważna. To najbardziej rozpoznawalny, kojarzony i najczęściej wybierany ubezpieczyciel. Ale jest jeszcze coś ciekawszego. Badanie ustaliło też, co raczej rzadko się zdarza w ogóle, zwłaszcza w branży ubezpieczeń, że satysfakcja klientów PZU rośnie wraz z doświadczeniem obsługi i to aż dwukrotnie wobec oczekiwań

Jak ustaliła pracownia Social Changes w badaniu ubezpieczycieli, zleconym przez portal wGospodarce.pl, Marka PZU to absolutny lider przy pytaniu o pierwsze skojarzenie jednej marki w sektorze ubezpieczeń, tzw. top of mind. Ma blisko 6 razy więcej wskazań niż kolejna po niej marka.

Badanie Social Changes dla wGospodarce.pl - ubezpieczenia / autor: Fratria
Badanie Social Changes dla wGospodarce.pl - ubezpieczenia / autor: Fratria

Ankietowani wskazują również najczęściej PZU, gdy pytani są o wszystkich ubezpieczycieli.

Badanie Social Changes dla wGospodarce.pl - ubezpieczenia / autor: Fratria
Badanie Social Changes dla wGospodarce.pl - ubezpieczenia / autor: Fratria

PZU wygrało również przy podobnym pytaniu z podpowiedzią marek ubezpieczycieli udzieloną przez ankietera.

Badanie Social Changes dla wGospodarce.pl - ubezpieczenia / autor: Fratria
Badanie Social Changes dla wGospodarce.pl - ubezpieczenia / autor: Fratria

Zapytaliśmy też, u jakiego ubezpieczyciela osoba ankietowana ma wykupione ubezpieczenie.

Badanie Social Changes dla wGospodarce.pl - ubezpieczenia / autor: Fratria
Badanie Social Changes dla wGospodarce.pl - ubezpieczenia / autor: Fratria

Poprosiliśmy pracownię Social Changes, żeby przyjrzała się aktualnemu liderowi rynku.

Badanie Social Changes dla wGospodarce.pl - ubezpieczenia / autor: Fratria
Badanie Social Changes dla wGospodarce.pl - ubezpieczenia / autor: Fratria

Badanie pogłębione wskazuje na konkretne cechy PZU, które przekonują do wyboru akurat tego ubezpieczyciela. Okazuje się, że najważniejsza jest polskość firmy. Kolejno najważniejsze okazały się cechy, jak solidność i postrzeganie jako firmy godnej zaufania, z dużym stażem działalności na rynku, stabilnej i z atrakcyjną ofertą.

Badanie Social Changes dla wGospodarce.pl - ubezpieczenia / autor: Fratria
Badanie Social Changes dla wGospodarce.pl - ubezpieczenia / autor: Fratria

Jak się okazuje, zarówno ogół badanych jak i Klienci PZU poleciliby dalej usługi PZU. Ponad połowa (53 proc.) osób, nie będących klientami marki poleciłaby swojej rodzinie i znajomym skorzystanie z PZU, a 13 proc. poleciłoby ten wybór w stopniu maksymalnym. Można to traktować jako wyobrażenie jakości obsługi.

Aktualni klienci PZU są jeszcze bardziej zadowoleni. Ogółem 57 proc. aktualnych klientów poleciłoby PZU swojej rodzinie i aż 1/5 aktualnych klientów marki (22 proc.) poleciłaby ją w stopniu maksymalnym. To oznacza, że aktualni klienci PZU są jeszcze pozytywniej, aż dwukrotnie bardziej, nastawieni do marki PZU niż osoby nie będące klientami. Czyli satysfakcja rośnie wraz z doświadczeniem klienta i rzeczywistość okazuje się lepsza od oczekiwań.

Badanie Social Changes dla wGospodarce.pl - ubezpieczenia / autor: Fratria
Badanie Social Changes dla wGospodarce.pl - ubezpieczenia / autor: Fratria

mw

CZYTAJ TEŻ: Badanie wGospodarce.pl. PZU wygrywa wśrod ubezpieczycieli

CZYTAJ TEŻ: Klienci chcą aby sklepy dbały o ich zdrowie

CZYTAJ TEŻ: Pandemia solidnie zmieniła zwyczaje Polaków

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych