Polregio zatrudni do 300 pracowników PKP Cargo
Polregio ma zatrudnić do 300 pracowników PKP Cargo; spółki podpisały list intencyjny w tej sprawie - poinformowało we wtorek PKP Cargo. Spółka dodała, że program wsparcia nowego zatrudnienia dla pracowników PKP Cargo będzie realizowany od czerwca br.
„Polregio S.A. oraz PKP Cargo S.A. podpisały list intencyjny w sprawie zatrudnienia pracowników PKP Cargo (…). Program wsparcia nowego zatrudnienia dla pracowników PKP Cargo S.A. będzie realizowany już od czerwca br. i w nadchodzących miesiącach obejmie do 300 osób w grupach zawodowych zatrudnionych w zespołach drużyn trakcyjnych, drużyn manewrowych, rewizji technicznej oraz w obszarze utrzymania i napraw taboru” - poinformował we wtorek w komunikacie rzecznik prasowy PKP Cargo Krzysztof Losz.
Jak dodano, „pracownicy PKP Cargo mogą odpowiadać na zapotrzebowanie i oferty Polregio, dzięki czemu uzyskają zatrudnienie w swoim zawodzie oraz możliwość kontynuowania kariery w stabilnym i rozwijającym się środowisku”. „Nowy pracodawca ułatwi uzyskanie wymaganych kwalifikacji i zapewni możliwość jak najszybszego rozpoczęcia pracy” - przekazano.
»» O sytuacji w PKP Cargo czytaj tutaj:
Jedna trzecia załogi PKP Cargo w stanie „hibernacji”
Katastrofa w PKP Cargo. Aż 4 tys. pracowników nie przyjdzie do pracy
W PKP Cargo zarząd idzie na zwarcie ze związkami
Opcja długoterminowego zatrudnienia
Jak wskazał p.o. prezes PKP Cargo Marcin Wojewódka, cytowany w komunikacie, dzięki zapewnieniu miejsc pracy w Polregio dla pracowników PKP Cargo osoby, które nie mają zapewnionej pracy w PKP Cargo, będą mogły znaleźć długoterminowe zatrudnienie w swoich zawodach.
„To bardzo ważne, że możemy zaproponować naszym pracownikom takie rozwiązania – dzięki czemu budujemy wspólnie realną kolejową solidarność. Podkreślam, że wszelkie podejmowane przez zarząd PKP Cargo S.A. działania mają na celu faktyczne uzdrowienie sytuacji naszej spółki oraz przede wszystkim długoterminowe utrzymanie jak największej liczby potrzebnych miejsc pracy. Wszystkie one podejmowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa powszechnego i zakładowego oraz w ramach rzeczywistego dialogu społecznego prowadzonego obecnie w PKP Cargo S.A.” – wskazał Wojewódka.
P.o. prezes Polregio Marcin L. Mróz zaznaczył, że zatrudnienie pracowników PKP Cargo odpowiada potrzebom rekrutacyjnym kierowanej przez niego spółki.
„Polregio nieustannie dąży do rozwoju, a dołączenie do zespołu tak doświadczonych pracowników na pewno wzmocni naszą kadrę i pozwoli na lepszą obsługę pasażerów” – wskazał.
Potentaci przewozów kolejowych - pasażerskich i towarowych
Polregio to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce, z 26-procentowym udziałem w rynku. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża ponad 1750 pociągów, zamawianych przez urzędy marszałkowskie, które zatrzymują się na około 1950 stacjach. W 2023 roku z usług przewoźnika skorzystało blisko 100 mln pasażerów. Większościowym akcjonariuszem Spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50 proc. i jeden udział), a pozostałymi akcjonariuszami są samorządy wojewódzkie.
PKP Cargo jest największym kolejowym przewoźnikiem towarowym w Polsce. Jako Grupa oferuje usługi logistyczne, łącząc transport kolejowy, samochodowy oraz morski. Świadczy samodzielne przewozy towarowe na terenie Polski oraz: Czech, Słowacji, Niemiec, Austrii, Holandii, Węgier, Litwy i Słowenii. Największym pojedynczym akcjonariuszem PKP Cargo jest spółka PKP S.A., która ma 33,01 proc. akcji.
W 2012 r. według masy przewiezionych ładunków udział Grupy PKP Cargo wynosił 50,4 proc., a według pracy przewozowej 60,2 proc., podczas gdy w 2023 r. udział ten spadł do 33,1 proc. według masy i 33,9 proc. według pracy przewozowej.
W 2023 r. PKP Cargo osiągnęło 82,10 mln zł zysku wobec 148 mln zł w 2022 r. W I kwartale 2024 r. Grupa miała 118 mln zł straty wobec 104 mln zł zysku w I kwartale ub.r. Przychody z działalności operacyjnej spadły natomiast do 1,19 mld zł z 1,58 mld zł w I kwartale 2023 r.
PAP, sek
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Na nic protesty rolników. Zielony Ład trzyma się mocno
Duński tunel pod Bałtykiem. Budują go Polacy