Informacje

TNS: Polacy nie dostrzegają poprawy

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 29 sierpnia 2013, 20:44

    Aktualizacja: 29 sierpnia 2013, 20:46

  • 0
  • Powiększ tekst

Wskaźnik klimatu konsumenckiego wzrósł w sierpniu do -29,1 pkt.  z -29,2 pkt. w lipcu - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów Ekonomicznych), przeprowadzonego przez Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.

"Polscy konsumenci nie dostrzegają jednak specjalnych symptomów poprawy i nasz TNS Consumer Index kolejny już miesiąc pozostaje na podobnym, niestety stosunkowo niskim poziomie (choć należy odnotować systematyczną poprawę nastrojów w grupie najbardziej aktywnej zawodowo: 25-39 lat)" - napisano w raporcie.

"Porównując wskaźnik optymizmu z monitoringu mediów ze wskaźnikiem samopoczucia konsumentów, widoczne staje się, że pojedyncze optymistyczne prognozy ekspertów nie mają żadnego odbicia w sytuacji w gospodarstwach domowych. Dopiero gdy prognozy znajdą odzwierciedlenie w portfelach Polaków lub niezależne źródła gromkim chórem obwieszczą lepsze czasy, możemy wreszcie spodziewać się wyraźnej zmiany trendu w nastrojach konsumenckich" - dodano.

Dane szczegółowe:


VIII    wobec VII

Stan Gospodarki                  -43,0        -4,0

Prognoza Gospodarki           -29,0        +1,0

Stan Gosp. Domowych         -14,0        +1,0

Prognoza Gosp. Domowych  -11,0        +1,0  


Jak informuje TNS Polska, Wskaźnik klimatu konsumenckiego jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100.

Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki.

(PAP)

Powiązane tematy

Komentarze