Informacje

Esktraklasa / autor: Fratria
Esktraklasa / autor: Fratria

Ekstraklasa ruszyła z własną platformą streamingową

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 22 sierpnia 2019, 13:21

  • Powiększ tekst

Ekstraklasa uruchomiła własną platformą streamingową OTT (ang. Over The Top), podała spółka. Nowy serwis streamingowy i aplikacja Ekstraklasa.TV ma być źródłem przychodów dla ligi na lata, sposobem dotarcia do kibiców na całym świecie i narzędziem budowania marki.

Zmiany na rynku mediów są nieuchronne. Już dziś staramy się myśleć o tym, jak będą kształtować się preferencje nadawców i kibiców za pięć, a nawet dziesięć lat. Chcemy być przygotowani strategicznie oraz technologicznie, by optymalnie wykorzystać wszystkie te możliwości i dostarczyć naszym fanom jak najlepszy produkt - w wygodny, łatwo dostępny sposób. To nasz najważniejszy projekt technologiczny, bo daje zupełnie nowe możliwości, jeśli chodzi o zasięg ligi na świecie, bezpośredni kontakt z kibicami, rozumienie ich oczekiwań oraz komercjalizację zagranicznych praw mediowych. Ta platforma jest ważnym elementem strategii budowy marki i potwierdza miejsce Ekstraklasy wśród najbardziej innowacyjnych lig piłkarskich w Europie - powiedział prezes Ekstraklasy Marcin Animucki, cytowany w komunikacie.

Ekstraklasa.TV umożliwia przede wszystkim oglądanie transmisji meczów na żywo z polskim komentarzem meczowym. Są one dostępne w krajach nieobjętych wyłącznymi licencjami stacji telewizyjnych, czyli poza Polską, gdzie licencje wykupiły nc+ i TVP oraz Bałkanami, z prawami do pokazywania meczów przez Planet Sport. Widzowie za granicą - Polonia, osoby na wyjazdach zagranicznych czy fani polskiej piłki z innych krajów - mogą oglądać transmisje ze spotkań za opłatą.

System umożliwia wykupienie dostępu do wybranego meczu (Pay Per View) w cenie 2,99 euro, a także oglądanie transmisji wszystkich meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w ramach abonamentu - miesięcznego lub za sezon, odpowiednio w cenie 6,99 euro i 49,99 euro. W pierwszym miesiącu w ramach promocji można oglądać transmisje meczów za granicą gratis (w popularnym modelu „Try&Buy”). Pozostałe treści, w tym wszystkie materiały publikowane w kraju, są bezpłatne i dostępne po zalogowaniu. M.in. kilkanaście minut po każdym meczu kibice mogą oglądać w serwisie i w aplikacji Ekstraklasa.TV skróty i najciekawsze akcje ze spotkania. Mają też dostęp do ligowych aktualności i różnego rodzaju materiałów wideo z rozgrywek bieżącego oraz poprzedniego sezonu. Serwis jest kompatybilny z Chromecast i Airplay, urządzeniami, dzięki którym obraz z telefonu może zostać wyświetlony na ekranie telewizora, podano również.

Na platformie Ekstraklasa.TV kibice znajdą zasoby wideo, dzięki którym mogą na bieżąco śledzić rozgrywki, a oprócz treści premium, w serwisie pojawiają się też różnego rodzaju podsumowania i klipy. Bazę, która z każdym miesiącem będzie rosła, można przeglądać wyszukując nagrania po dowolnych hasłach, w tym nazwach klubów czy nazwiskach zawodników. Ponadto wkrótce wprowadzimy możliwość komentowania meczów na żywo przez kibiców, np. youtuberów, którzy otrzymają akredytację. Serwis będziemy jeszcze doskonalić i rozbudowywać. Zależy nam, by był przyjazny i za pomocą kilku kliknięć dostarczał wiedzy oraz rozrywki wysokiej jakości wszystkim fanom futbolu - dodał prezes Ekstraklasy Live Park Leszek Miklas.

To właśnie spółka producencka ligi - Ekstraklasa Live Park - odpowiada za polskie wdrożenie OTT. Dostarcza wszystkie treści wideo oraz współpracuje z wykonawcą platformy. Jest nim OZ Sports - firma technologiczna z przedstawicielstwami w Skandynawii, Ameryce Południowej, Miami i Londynie, która specjalizuje się w projektach futbolowych, produkcjach sportowych i globalnym ich udostępnianiu. Pracuje dla CONCACAF (Konfederacja Piłki Nożnej Ameryki Północnej, Środkowej i Karaibów), ligi dominikańskiej czy najwyższej ligi futbolu kobiecego w Szwecji. OZ Sports brał także udział w tworzeniu internetowych serwisów wideo dla telewizji BBC (BBC iPlayer) oraz SKY (Sky by Wire).

Platforma Ekstraklasa.TV jest dostępna w języku polskim, a niebawem działać będzie także w wersji angielskiej. Na bieżąco wprowadzane są modyfikacje, systematycznie uruchamiane będą też dodatkowe funkcjonalności. Z serwisu obecnie można korzystać w wersji przeglądarkowej pod adresem www.ekstraklasa.tv oraz testowo w aplikacji mobilnej (w pierwszej kolejności na iOS, a następnie Android), a w ciągu kilku kolejnych miesięcy platformę będzie można instalować na Smart TV i Apple TV. Ekstraklasa jest jedną z wiodących pod względem technologicznym lig w Europie. W ciągu ostatnich dwóch lat zainwestowała w takie przedsięwzięcia 30 mln zł. Jako jedna z pierwszych w Europie zakupiła własne wozy produkcyjne (OB. Van HD i 4K) i wprowadziła standard transmisji 4K Ultra HD HDR, korzysta z systemu trackingu - TRACAB i statystyk danych fitness. Zorganizowała też Ekstraklasa Games - największy w historii turniej gry FIFA w Polsce oraz wprowadziła innowacyjną w skali europejskiej ligową aplikację mobilną. Własna platforma OTT jest kolejnym projektem Ekstraklasy o innowacyjnym charakterze - podsumowano.

ISBnews, MS

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych