Informacje

technologia / autor: Pixabay
technologia / autor: Pixabay

Następna dekada w finansach to „Intensywność technologiczna”

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 14 stycznia 2020, 21:00

  • Powiększ tekst

Patrząc w przyszłość, organizacje świadczące usługi finansowe znajdą się nie tylko w czołówce firm czerpiących z innowacji technologicznych, ale także wśród „beneficjentów” zmian geopolitycznych

Patrząc w przyszłość, organizacje świadczące usługi finansowe znajdą się nie tylko w czołówce firm czerpiących z innowacji technologicznych, ale także wśród „beneficjentów” zmian geopolitycznych – pisze – mówi Bill Borden, CVP Fiancial Services Industry Microsoft Corporation. - Jednocześnie czynniki te będą wspólnie wywierać presję konkurencyjną, zmieniać charakter pracy, wpływać na ludzkie decyzje związane z wydatkami, kształtować oczekiwania klientów oraz tworzyć potrzebę dostosowania modeli biznesowych i produktów do norm społecznych i ekonomicznych. Banki będą musiały również budować zaufanie wśród nowego pokolenia klientów i pracowników, którzy mają inne preferencje i oczekiwania. Podczas gdy nowa dekada przyniesie wiele wyzwań dla branży usług finansowych, w Microsoft wierzymy, że przyniesie ona jeszcze więcej możliwości – dodaje.

Jak twierdzi, największe napięcie pojawi się pomiędzy tradycyjnymi organizacjami świadczącymi usługi finansowe (w szczególności bankami), a nowymi, wchodzącymi na rynek podmiotami świadczącymi usługi niefinansowe, które zaczynają przyciągać coraz większą część biznesu i klientów. Wśród tych zakłóceń największe zagrożenie stanowią tzw. “cyfrowi tubylcy”. Ich modele biznesowe umożliwiają szybkie budowanie i dostosowywanie nowych, inteligentnych produktów oraz pozyskiwanie klientów w niesamowitym tempie.

Ma nastąpić przyspieszenie adopcji technologii. Zadniem Bordena, każdy lider będzie musiał tak dostosować swoją organizację, aby szybko wprowadzała najlepsze w swojej klasie technologie. Chmura obliczeniowa, sztuczna inteligencja (AI), zaawansowana analityka, otwarte interfejsy API czy blockchain to kluczowe narzędzia, które mogą pomóc sektorowi usług finansowychZadniem sprostać bieżącym wyzwaniom oraz zmodernizować i zmienić sposób prowadzenia działalności teraz i w przyszłości. U podstaw ich sukcesu leży zdolność do wykorzystania ilości dostępnych danych – zarówno z wewnątrz, jak i z zewnątrz organizacji – i wykorzystania ich w celu odblokowania nowych możliwości i uzyskania nowych przychodów.

Na przykład, LV= General Insurance (LV= GI) jest jednym z największych brytyjskich ubezpieczycieli z ponad 2,23 mld USD rocznego dochodu ze składek, obsługującym ponad 4 mln klientów. Analitycy danych LV= GI szukali możliwości uzupełnienia ich ekspertyzy z zakresu rozpatrywania roszczeń o algorytmy uczenia maszynowego, w celu zwiększenia dokładności wyniku.

Rezultatem działań było pionierskie rozwiązanie z zakresu AI, które zdaniem LV= GI jest nie tylko wiodące w Wielkiej Brytanii, ale w branży na całym świecie. Wyniki integracji nowego systemu napędzanego przez AI przekroczyły oczekiwania LV= GI, redukując 20% złożonych i niejasnych roszczeń do poziomu 3,9 proc.. Ta zmiana stanowi ogromną wartość nie tylko dla klientów, ale również dla samej firmy.

Organizacje będą musiały zbudować swoje własne unikalne kompetencje cyfrowe, same stając się firmami technologicznymi. Niezwykle istotny jest tutaj czynnik ludzki, rozpoczynający się od pracowników posiadających głęboką wiedzę na temat najnowszych technologii, którzy wspierani są przez kulturę, zachęcającą do budowania zdolności i współpracy w celu tworzenia nowych, przełomowych koncepcji.

W obliczu rosnącej popularności aplikacji i urządzeń mobilnych, które utrudniają zachowanie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, Microsoft wraz z Mastercard poczuły potrzebę opracowania wspólnego rozwiązania dla płatności internetowych. Łącząc zespoły inżynierów, obie firmy poświęciły trzy dni na wspólną pracę i stworzyły nową usługę, która ma ułatwić i zwiększyć bezpieczeństwo zakupów online na całym świecie, nie tylko dla kupujących, ale także dla detalistów i banków. Ta intensywna technologicznie współpraca zapoczątkowała nowy sposób myślenia o innowacjach, który prowadzić może do jeszcze większych postępów w rozwoju handlu elektronicznego.

Przywództwo w gospodarce cyfrowej będzie determinowane poziomem zaufania klientów, partnerów i interesariuszy do organizacji i technologii.

Wskazówki, które pomogą wykorzystać korzyści płynące z intensywnego wykorzystania technologii:

  1. Przyjęcie przedsiębiorczej perspektywy, która zachęca do podejmowania ryzyka.

  2. Gotowość do spojrzenia na zewnątrz swojej organizacji – a nawet branży – aby uzyskać szerszą perspektywę tego, co umożliwia technologia.

  3. Zdobywanie wiedzy dotyczącej najnowszych trendów w oprogramowaniu i aplikacjach, aby zespół IT miał dostęp do najnowszych komercyjnych platform, narzędzi i szkoleń. W ten sposób można uniknąć odtwarzania technologii, która już została upowszechniona.

  4. Szukanie środków na rzecz zbudowania zaufania do technologii.

mw

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych