Informacje

zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay
zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay

Włochy: uczniowie uważają rok za zmarnowany

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 5 stycznia 2021, 18:00

  • Powiększ tekst

Zmarnowany rok nauki, uczniowie płacą za niekompetencję dorosłych, wielu porzuciło szkołę w czasach pandemii - to wyniki sondażu przeprowadzonego we Włoszech wśród młodzieży szkolnej. Tylko jedna czwarta wierzy w powrót do normalności

Czytaj też: Włochy zapowiedziały własną szczepionkę przeciw Covid-19

Sondaż przeprowadzony przez firmę badawczą Ipsos i organizację Save the Children wśród chłopców i dziewcząt w wieku od 14 do 18 lat ukazuje skutki pandemii i restrykcji dla edukacji z ich punktu widzenia. Wyniki opublikowano we wtorek, czyli na sześć dni przed stopniowym powrotem gimnazjalistów i licealistów do klas po tygodniach zdalnego nauczania.

28 procent badanych przyznało, że od początku pandemii co najmniej jeden z ich kolegów porzucił naukę, między innymi z powodu braku możliwości łączenia się przez internet. Na podstawie tego wyniku obliczono, że naukę porzuciły 34 tysiące uczniów szkół średnich w kraju.

Jedna trzecia uczniów czuje się nieprzygotowana z wielu przedmiotów i twierdzi, że musi nadrabiać zaległości.

65 procent włoskich nastolatków uważa zaś, że osobiście płaci za to, że dorośli nie są w stanie zarządzać pandemią. Poza tym 43 procent młodzieży oskarża dorosłych o to, że „rozsiewają wirusa”.

Za niesprawiedliwe uznają to, że dorosłym wolno chodzić do pracy, podczas gdy oni nie mogli iść do szkoły.

Czytaj też: Media: Niemcy straciły kontrolę nad wirusem. „Kraj stoi na krawędzi”

Blisko połowa młodych Włochów uważa miniony rok za stracony. Niemal wszyscy przyznali, że w jego trakcie zrozumieli znaczenie bezpośrednich, a nie wirtualnych kontaktów z rówieśnikami.

Tylko jedna czwarta pytanych sądzi, że w przyszłości wszystko będzie z powrotem tak, jak wcześniej.

PAP/mt

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych