Informacje

Sondaż o "W pustyni i w puszczy" / autor: Social Changes
Sondaż o "W pustyni i w puszczy" / autor: Social Changes

Polacy jednoznacznie w obronie "W pustyni i w puszczy"

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 11 marca 2021, 17:10

  • Powiększ tekst

Jak wynika z badania pracowni Social Changes na zlecenie portalu wPolityce.pl, zdecydowana większość Polaków sprzeciwia się pomysłom usunięcia powieści Henryka Sienkiewicza „W pustyni i w puszczy” z listy lektur szkolnych

W badaniu zadano respondentom następujące pytanie:

Czy powieść „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza powinna pozostać w kanonie lektur szkolnych w Polsce?

„Zdecydowanie tak” lub „raczej tak” odpowiedziało aż 80 proc. badanych.

Przeciwnego zdania było zaledwie 11 proc. respondentów.

9 proc. uznało, że „trudno powiedzieć”.

Z kolei na pytanie:

Jaki wpływ na dzieci i młodzież może mieć według Pani/Pana lektura powieści „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza?

— aż 82 proc. badanych uznało, że jest to wpływ „zdecydowanie pozytywny” lub „raczej pozytywny”.

Zaledwie 3 proc. badanych uznało, że „W pustyni i w puszczy” może mieć negatywny wpływ na dzieci i młodzież.

Z naszego badania wynika, że „W pustyni i w puszczy” czytało lub oglądało aż 93 proc. badanych.

Przypomnijmy, że w ostatnich dniach do usunięcia „W pustyni i w puszczy” wezwał poseł Lewicy Maciej Gdula.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu internetowym. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (pod względem: płci, wieku, wielkości miejsca zamieszkania) próbie Polaków N=1054 osób w dniach od 5 do 8 marca 2021 roku.

Czytaj też: Chcą likwidacji grobu ojca nauk ekonomicznych! Za „kolonializm”

wPolityce/KG

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.