Czy na polskich drogach może być bezpieczniej?
Czy na polskich drogach może być bezpieczniej? Rozpoczyna się sezon wakacyjny, więc warto porozmawiać o czymś na styku biznesu i motoryzacji - o służbowych samochodach na polskich drogach. Gościem Maksymiliana Wysockiego jest Konrad Owsiński, dyrektor ds. underwritingu ubezpieczeń komunikacyjnych PZU
Kiedyś auta służbowe rzeczywiście stanowiły problem ze względu na podejście kierowców. Jak jest dzisiaj? Czy dzisiaj samochód służbowy to nadal pojazd, którym można po wszystkim przejechać?
PZU robi dużo w tym kierunku, by kierowcy flotowi jeździli bezpiecznie. Mamy szereg programów, szkolimy ich. Dostarczamy im wiedzę zarówno teoretyczną, jak i praktyczną. Także to się zmienia, wyczucie do bezpieczeństwa i spojrzenie na to - ludzie zauważają, że nie są sami na drodze. I mają większą atencję do innych - przekonuje Owsiński.
Zwrócił uwagę, że wypadków statystycznie jest rzeczywiście mniej. Ale to wynika między innymi z sytuacji, jaka panowała w ostatnich latach - chociażby pandemii.
Jeździliśmy mniej, a kontakty społeczne były bardziej ograniczone. Teraz to nieco rośnie, bo ruch wraca do normalności. Pewnie i ceny paliwa też mają z tym związek, ale i nowe prawo, znacznie surowsze - dodaje.
Zobacz więcej w poniższym materiale:
Czytaj też: Czy gracze mogą być lepszymi żołnierzami? Tak, mogą! (Wideo)
KG