Prezes LINK4: Człowiek musi zostać w centrum technologii
Co dalej z nowymi technologiami w ubezpieczeniach i co z człowiekiem w dobie automatyzacji? Gościem Maksymiliana Wysockiego w Wywiadzie Gospodarczym w telewizji wPolsce.pl była Agnieszka Wrońska, prezes LINK4
Jak zmieniły się ubezpieczenia w polsce? Minęło 20 lat odkąd nowy wtedy ubezpieczyciel stawiał pierwsze kroki w Polsce, dlatego dobrze z jego perspektywy zaobserwować kilka zmian. Zwłaszcza, że to ta firma wiele rzeczy wprowadzała jako pierwsza w swoim segmencie.
Ponad dwadzieścia lat temu osoby, które zakładały wtedy LINK4, miały dość szalony jak na tamte czasy pomysł, że ubezpieczenia można sprzedawać w formule bezpośredniej. Zdecydowali, że postawią call center, dzięki któremu będzie można zakupić polisę bez wychodzenia z domu. Te 20 lat temu to było całkowicie przełomowe w ubezpieczeniach i w ogóle na rynku finansowym – komentuje Agnieszka Wrońska, prezes LINK4. Dziś LINK4 to jedna z trzech najbardziej rozpoznawalnych firm ubezpieczeniowych w naszym kraju. Co nowego wprowadza i czego się można dalej, w dobie automatyzacji wszelkich procesów, spodziewać?
Nasza wizja ubezpieczeń, z którą bardzo się teraz identyfikujemy, to taka, że ubezpieczenia powinny być przede wszystkim proste. Obecnie ta technologia służy nam, by to wdrażać i realizować.
Dziś linkowych klientów jest już ponad milion. Jak zaznacza prezes Wrońska, 8 na 10 osób zostaje przy LINK4 na kolejny rok. To, w jej ocenie, najlepszy barometr zadowolenia klientów. I choć w programie opisuje wiele sposobów w jaki wdrożone innowacyjne technologie zmieniły procesy w ubezpieczeniach, tak deklaruje, że nadal człowiek pozostaje w centrum technologii i potrzeby kontaktu.
Musimy budować wszelkie rozwiązania technologiczne z myślą o człowieku. One muszą być empatyczne i zawsze musimy tak budować te procesy, żeby człowiek z człowiekiem mógł porozmawiać – zaznacza prezes LINK4.
Co oznacza bycie dużą firmą z „duszą startupu”? Jak zmieniły się ubezpieczenia w Polsce? Jaką pracę wykonują dziś ludzie, jaką roboty? Jak firma wykorzystuje Big Data? Zobacz cały Wywiad Gospodarczy