Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay.com
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay.com

E-podpis planuje wdrożyć większość MŚP

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 30 listopada 2021, 15:00

  • Powiększ tekst

Z podpisu elektronicznego korzysta obecnie 22% firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), a kolejnych 64% planuje je wdrożyć w ciągu najbliższych trzech lat, wynika z raportu Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL) pt. „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”

W ciągu roku cyfrowy podpis planuje wdrożyć co czwarta firma (27%), a za 2-3 lata co trzecia (37%). Szybciej ‘ucyfrowić’ podpisywanie dokumentów planują młodsi przedsiębiorcy - czytamy w komunikacie.

Branże, które obecnie najrzadziej stosują podpis cyfrowy również nie widzą potrzeby szybkiego wdrażania takiego rozwiązania. 53% firm transportowych i 45% firm produkcyjnych zamierza korzystać z podpisu elektronicznego dopiero w perspektywie 2-3 lat.

Pandemia przyspieszyła rozwój wielu technologii zarówno wśród najmniejszych firm, wielkich organizacji, jak i instytucji je obsługujących. I tą technologią jest bez wątpienia podpis elektroniczny, który mocno wchodzi do MSP” - powiedział członek zarządu EFL Wojciech Przybył, cytowany w komunikacie.

Obecnie z podpisu elektronicznego korzysta 22% przedstawicieli sektora MSP, przy czym najczęściej są to częściej mikrofirmy (29%) niż małe. W przypadku małych i średnich przedsiębiorstw jest to odpowiednio: 18% i 22%.

Biorąc pod uwagę branże najwięcej firm usługowych (30%) i handlowych (25%) jest „e”, a najmniej - transportowych i produkcyjnych (odpowiednio 9% i 13%).

Raport „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą” jest jedenastym opracowaniem z serii „Pod lupą” wydanym przez Europejski Fundusz Leasingowy w ramach autorskiego projektu „Europejski Fundusz Modernizacji Polskich Firm”.

Czytaj też: Ponad połowa powiatów zagrożona wykluczeniem cyfrowym

ISBnews/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych