Agora bez sukcesu w internecie, jej wpływy spadły o 20 proc.
Internet to jedyny pion biznesowy grupy Agora, notujący spadek przychodów. W II kw. roku zmalały one o 21 proc. Spadek ten Agora tłumaczy zmianą strategii swojej spółki zależnej Yieldbird – informuje portal Wirtualnemedia.pl
Jak czytamy, w zeszłym kwartale przychody segmentu internetowego Agory zmniejszyły się rok do roku o 20,8 proc. do 42,9 mln zł. Zdecydowaną większość stanowią wpływy reklamowe, które poszły w dół o 22,2 proc. do 38,6 mln zł.
Zgodnie z wyjaśnieniem spółki, o spadku przesądziły słabe wyniki sprzedażowe jej spółki zależnej Yieldbird, prowadzącej sprzedaż reklam w modelu programatycznym, przede wszystkim z powodu wprowadzonych zmian w portfolio klientów i koncentracji na klientach o wyższej marżowości.
Czytaj też: Ciemna strona semantyki „Wyborczej”. KGHM nie zasolił, ale… zasolił
wirtualnemedia.pl/mt