Smutny Fiat 500X (włoski nie polski)
Zupełnie nowy model kultowego Fiata 500 w modnej wersji SUV wyjechał właśnie na rynek. Niestety ominął tyską fabrykę Fiata, gdzie produkowane są pozostałe „pięćsetki”
Kontrowersyjny szef koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Sergio Marchionne zanim rozstanie się rozstanie się z firmą w 2018 roku, konsekwentnie realizuje swój wielki plan gruntownego zmodernizowania 7 modeli samochodów z rodziny fiata i wypuszczenia 17 nowych do 2016 roku.
Część tego planu z pomocą kultowej „pięćsetki” jest właśnie zrealizowany. Na jesiennym salonie motoryzacyjnym w Paryżu, FCA zaprezentował światu nowe dziecko z rodziny „pięćsetek” w modnej wersji miejskiego SUVa. To odpowiedź na rynkową modę i fakt, że skoro klienci tak bardzo pokochali stylistykę najmniejszego auta turyńskiego koncernu, to nowe modele mają kontynuować ten nurt zdobywając przy tym nowe segmenty i rynki.
Następca kultowego Fiata 500 z 1957 roku (z wyraźnym nawiązaniem stylistycznym do zaokrąglonych świateł i klasycznego logo z chromowanymi "wąsami" na masce) w wersji rekreacyjno – terenowej popularnie zwanej SUVem ma zaskarbić miłość kierowców preferujących auta na każdą okazję.
Niestety „terenowa pięćsetka” nie będzie produkowana w tyskich zakładach Fiata, mimo że w dwa lata temu Włosi zdecydowali o przeniesieniu od 2015 roku całej produkcję Fiatów 500 do Polski. To miała być rekompensata za odebranie Tychom Pandy. Tymczasem realizacja produkcji modelu 500X przypadła fabryce w Mefli – małym miasteczku na południu Włoch. Szkoda, bo zyskałaby na tym tyska fabryka i nowy model.