Informacje

Dwa sklepy internetowe okradały klientów? UOKiK zawiadomił prokuraturę

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 2 lutego 2017, 14:19

  • Powiększ tekst

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa złożył zawiadomienie do prokuratury ws. dwóch sklepów internetowych sprzedających odzież: www.mojezakupy.net i www.enbutique.com - poinformował w czwartek UOKiK.

Do UOKiK napływają skargi konsumentów na działania dwóch sklepów internetowych: www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com, które sprzedają markową odzież przez internet. Pierwszy prowadzony jest przez spółkę Loras z Warszawy, natomiast drugi - przez Heligo Polska z Poznania. Prezesem zarządu tych dwóch spółek jest ta sama osoba. Obie strony internetowe mają podobną szatę graficzną oraz ten sam numer infolinii - poinformował w komunikacie zamieszczonym na swojej stronie internetowej UOKiK.

Jak wskazał urząd, konsumenci są zachęcani do zakupu towarów dużymi promocjami lub obniżkami cen. Jednak, jak wynika z sygnałów docierających do UOKiK oraz informacji pozyskanych z internetu, zakupione towary nigdy nie trafiają do nabywców, zaś w przypadku odstąpienia od umowy – konsumenci nie otrzymują zwrotu poniesionych kosztów.

Przeanalizowane przez nas skargi sugerują, że mogło dojść do popełnienia przestępstwa. O procederze zawiadomiliśmy organy ścigania, a konsumentów informujemy o podjętych działaniach - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes UOKiK Marek Niechciał.

Urząd zawiadomienie złożył do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Ochota. Jak podkreślił, zawsze w sytuacji podejrzenia oszustwa poszkodowane osoby powinny jak najszybciej zawiadomić policję lub prokuraturę.

Jednocześnie UOKiK przypomina, że jeśli konsument nie otrzymał towaru ani zwrotu środków, a płacił kartą, może odzyskać pieniądze dzięki tzw. procedurze chargeback. W tym celu musi złożyć reklamację do banku. Następnie dokumenty są przekazywane do odpowiedniego centrum rozliczeniowego, które kontaktuje się w tej sprawie ze sprzedawcą. Cała procedura przebiega bez konieczności czynnego udziału konsumenta. Jeśli żądanie klienta jest zasadne, otrzymuje zwrot wszystkich utraconych środków na konto.

PAP, MS

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych