Resort finansów zadowolony z obligacji premiowych
Wyniki sprzedaży obligacji premiowych w czerwcu br. pokazują, że na rynku klienta detalicznego jest przestrzeń dla obligacji premiowych - poinformował w poniedziałek Paweł Jurek z biura prasowego Ministerstwa Finansów.
Wyniki sprzedaży 10-miesięcznych obligacji premiowych wpisują się w trend wysokiego zainteresowania obligacjami detalicznymi i pokazują, że jest przestrzeń dla tego rodzaju obligacji na rynku klienta detalicznego – powiedział Jurek.
Zgodnie z poniedziałkowym komunikatem MF w czerwcu sprzedano obligacje oszczędnościowe o łącznej wartości 1 mld 178 mln zł i była to najwyższa miesięczna sprzedaż od 15 lat. Największy udział w czerwcowej sprzedaży obligacji oszczędnościowych miały obligacje premiowe, na które klienci detaliczni wydali 371 mln zł. Czytaj także: Polacy jednak lubią hazard
Sprzedaż pilotażowej emisji obligacji premiowych miała na celu uatrakcyjnienie oferty obligacji dla nabywców indywidualnych i promocję wszystkich skarbowych obligacji oszczędnościowych - poinformował Jurek pytany czy wobec dużego zainteresowania obligacjami premiowymi w czerwcu br. resort finansów planuje kontynuację programu.
Według danych MF sprzedaż obligacji premiowych stanowiła 32 proc. czerwcowej sprzedaży obligacji oszczędnościowych.
Na podst. PAP