Sroga kara dla T-Mobile
T-Mobile Polska bezprawnie pobierał od klientów opłaty za dodatkowe usługi bez uzyskania wcześniejszej na nie zgody. Sąd zgodził się z prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) i utrzymał w mocy decyzję o karze 15 mln zł nałożoną w 2016 r., informuje Puls Biznesu
Zdaniem sądu spółka przenosiła na klientów obowiązek podjęcia działań w celu uniknięcia dodatkowych płatności, podczas gdy przedłużenie korzystania z usługi po okresie próbnym powinno wynikać z wyraźnej deklaracji konsumenta, czy chce korzystać z płatnej usługi — podaje rzeczniczka UOKiK, cytowana przez gazetę.
Telekom po prostu dorzucał klientom płatne usługi bez ich zgody.
Utrzymując w całości karę pieniężną, sąd argumentował, że okolicznością obciążającą firmę był znaczny zasięg terytorialny naruszeń prawa (cały kraj), a jej wina nie budzi wątpliwości, czytamy w Pulsie Biznesu.
Według gazety, biuro prasowe T-Mobile Polska poinformowało, że firma nie będzie komentować tego orzeczenia. Nie wiadomo więc, czy odwoła się do sądu apelacyjnego. Na razie czeka na pisemne uzasadnienie werdyktu sądu I instancji. Chętnie natomiast wypowiedział się zwycięzca, czyli UOKiK.
Czytaj także:T-Mobile przegrał w sądzie