Informacje

fot. Pixabay / autor: fot. Pixabay
fot. Pixabay / autor: fot. Pixabay

PZU: Ruszył internetowy serwis do obsługi PPK

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 20 sierpnia 2019, 08:54

  • Powiększ tekst

PZU uruchomił internetowy serwis do obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych, który umożliwia pracownikom sprawdzanie stanu oszczędności, kontrolowanie wysokości wpłat odprowadzanych przez pracodawcę na ich rachunek w PPK oraz składanie zleceń - poinformowała spółka.

Pracownikom oferujemy łatwy dostęp do ich rachunków dzięki intuicyjnej w użytkowaniu i dostępnej o każdej porze platformie inPZU” - poinformował w poniedziałek PAP wiceprezes TFI PZU Marcin Żółtek, odpowiedzialny w grupie PZU za Pracownicze Plany Kapitałowe.

Przypomniał, że w maju spółka uruchomiła serwis e-PPK dla pracodawców.

Jak dodał, internetowe serwisy są bezpłatne i dostępne pod adresem inPZU.pl. „Platforma inPZU to wiele możliwości i usług pod jednym adresem. W panelu PPK pracownicy znajdą informację o stanie swoich oszczędności i dokonywanych wpłatach, a także o wycenie i stopie zwrotu funduszy PPK. Będą mogli składać zlecenia dotyczące, m.in. wysokości wpłat, podjęcia pieniędzy, a także decydować o zmianie sposobu inwestowania ich oszczędności” - tłumaczy Żółtek.

Jak podkreślił, bezpieczeństwo zapewnia zatwierdzanie zleceń kodem, który użytkownicy otrzymują SMS-em.

1 lipca, kiedy wystartowały Pracownicze Plany Kapitałowe, Grupa PZU ogłosiła, że podpisała kilkadziesiąt umów o zarządzanie PPK. „Dziś mamy ich kilka razy więcej i ponad drugie tyle jest w przygotowaniu” - przekazał Żółtek.

Przypomniał, że w połowie lipca umowę o zarządzanie PPK podpisała z PZU zatrudniająca kilkanaście tysięcy pracowników Grupa Kapitałowa Orlen.

Na początku maja TFI PZU SA zostało wpisane do ewidencji prowadzonej przez Polski Fundusz Rozwoju.

1 stycznia 2019 r. weszła w życie ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych. Wprowadza ona dobrowolny i powszechny system długoterminowego oszczędzania. Do programu może przystąpić każda osoba zatrudniona, która podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnym i rentowym. Oszczędności tworzone będą wspólnie przez pracowników, pracodawców oraz państwo. Pierwsza tura „wejścia do systemu”, dotycząca największych pracodawców, zatrudniających 250 osób lub więcej, odbywa się 1 lipca br.

Ustawa o PPK przewiduje termin do 25 października na zawarcie umowy o zarządzanie z instytucjami finansowymi. Natomiast do 12 listopada pracodawcy muszą zawrzeć drugą umowę - o prowadzenie PPK. Dopiero ta umowa pociąga za sobą obowiązek przekazywania składek.

Oszczędności emerytalne w ramach PPK tworzone będą wspólnie przez pracowników, pracodawców oraz państwo. Tzw. podstawowe wpłaty do PPK, finansowane przez pracowników i pracodawców wyniosą: 2 proc. wynagrodzenia brutto, które zapłaci pracownik, przy czym osoby zarabiające mniej niż 120 proc. minimalnego wynagrodzenia mogą wnioskować o obniżenie składki do 0,5 proc. Pracodawca ma wpłacać 1,5 proc. wynagrodzenia brutto pracownika. Dopłata z państwowego Funduszu Pracy wyniesie 20 zł miesięcznie, co w skali roku daje 240 zł. Dodatkowo w pierwszym roku pracownicy otrzymają także tzw. wpłatę powitalną w wysokości 250 zł.

PAP/ as/

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych