Informacje

Rozpoczęcie kampanii #WspieramyPolskę / autor: Fratria
Rozpoczęcie kampanii #WspieramyPolskę / autor: Fratria

Nowa akcja Orlenu „Wspieramy Polskę”. Sasin: przykład dla innych SSP

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 18 czerwca 2020, 13:15

    Aktualizacja: 18 czerwca 2020, 14:25

  • 2
  • Powiększ tekst

Ciężarówka PKN Orlen #WspieramyPolskę ruszyła w czwartek w trasę. Odwiedzi 50 miast i miejscowości w Polsce. Ma promować rodzime marki i patriotyzm gospodarczy. Jak zaznaczył minister Jacek Sasin, to kolejny krok, by wspierać ideę oraz praktykę patriotyzmu konsumenckiego, a także dać realne świadectwo takiego działania w wykonaniu PKN Orlen, który wspierając polskich dostawców nadaje ton innym Spółkom Skarbu Państwa.

Zrozumieliśmy jak ważny jest gospodarczy patriotyzm, jak ważne są Spółki Skarbu Państwa. To one stanęły na froncie walki z epidemią. Al również zrozumieliśmy jak ważne są małe średnie firmy, jak ważny jest polski kapitał, jak złudne były zdania, że kapitał nie ma narodowości. – Mówił Jacek Sasin, wicepremier i minister aktywów państwowych. - Te ostatnie tygodnie uświadomiły nas również jak ważna jest współpraca wielkich firm z tymi mniejszymi. Chcemy, żeby nie tylko polskie firmy wspierały się nawzajem. Żeby stawiały na polskich dostawców i polskich kooperantow. Orlen postawił na polskich dostawców – ocenił.

Minister Sasin wskazał, że Orlen, jako jeden z głównych celów swojej polityki postawił sobie współpracę z polskimi dostawcami.

Ponad 170 polskich firm, które stale dostarczają swoje produkty na stacje benzynowe Orlenu, to jest konkret” – mówił wicepremier Sasin.

Jak wskazał prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, Orlen od 3 lat bardzo mocno wspiera polską gospodarkę. Na ponad 1800 stacji Orlen oferuje już ponad 85 proc. produktów wyprodukowanych przez polskich producentów. Koncern ma też stacje poza granicami naszego kraju. Tam także sprzedaje polskie produkty. Również w RUCH będzie sprzedawać polskie produkty.

Firma tej wielkości szczególnie musi dbać o własny rynek. Dlatego bardzo mocno przykładamy znaczenie do patriotyzmu gospodarczego. Trzeba dbać o gospodarkę, budować, wzmacniać ją. Ten czas pokazał, że na polskie firmy może społeczeństwo liczyć – powiedział Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. – Ktoś kiedyś zadał pytanie, dlaczego Orlen uczestniczy w takich kampaniach. Uczestniczy, bo silna gospodarka jest w interesie Orlenu. Orlen proporcjonalnie dzieli się swoimi zyskami z Polakami. Mocno inwestujemy w sport, w zadania społeczne, bardzo mocno zaangażowaliśmy się w trakcie pandemii. Byliśmy liderem narzucającym tempo. Niesamowita w tym pomoc ministra Jacka Sasina, za co panie ministrze bardzo dziękuję. Naszym zadaniem społecznym jest działać w ramach patriotyzmu gospodarczego. Wspieramy się nawzajem – powiedział Daniel Obajtek.

Potwierdzili to dalej obecni przedstawiciele polskich firm, niektórych dostawców Orlenu. Zaprezentowano też nowy spot zachęcający i dziękujący za wsparcie polskich producentów.

Każdy polski producent powinien chcieć w takiej kampanii wziąć udział, bo jest to dobrze komunikowane. Ciężka, codzienna praca lokalnych przedsiębiorstw nad produktami o najwyższej jakości. Chcemy być z tych produktów dumni, również z takich jak ten sękacz królewski – powiedział Adrian Lach, dyrektor firmy Secpol.

Jak ocenił Andrzej Jędrzejewski, właściciel Bracia Sadownicy, dzięki realnej pomocy PKN Orlen firma Bracia Sadownicy zyskują sprzedaż, a klienci dostęp do bardzo naturalnych polskich soków i napojów.

Dominik Kosuń, dyrektor zarządzający marki Brubeck podkreślił podczas konferencji, że tego typu wsparcie to nie tylko uratowane miejsca pracy, ale również stabilizacja finansowa, która pozwoliła jego przedsiębiorstwu rozwijać kolejne produkty. Jednym z nich jest, jak mówił, produkt, „który niszczy wirusy z grupy koronawirusów” i ma być wprowadzony na rynek jesienią.

Nasze bułki są jednym ze składników hot-dogów, znanych ze stacji Orlenu. Dzięki takiej współpracy w ciągu ostatnich kilku lat zainwestowaliśmy ponad 250 mln zł w nowy zakład produkcyjny w którym mam 6 nowych linii. Zatrudniamy ponad 400 pracowników i jesteśmy dumni z naszych produktów. Nie mamy się czego wstydzić. Nasze zakłady produkcyjne dzisiaj są jednymi z najbardziej nowoczesnych na świecie – powiedział Michał Zajezierski wiceprezes Nowel.

Dodał, że w tych wymagających czasach musimy się wspierać, a taka kampania ma szansę zachęcić polskich producentów i konsumentów do skorzystania z polskich produktów, polskie produkty są na świecie cenione, a takie działanie jest tym prawdziwym patriotyzmem gospodarczym.

Możecie być spokojni o wsparcie ze strony polskiego rządu, ponieważ my rozumiemy jak jest to ważne. Kolejne tarcze antykryzysowe, które mają wspierać polski biznes, spełniają swoją rolę. To tysiące uratowanych firm. Setki tysięcy uratowanych miejsc pracy. To konkret – ocenił wicepremier Sasin. – Takie działania będą rozszerzane. Ja, jako minister aktywów państwowych, chcę zapewnić państwa, wraz z prezesem Obajtkiem, że to postawa, którą będziemy propagować wśród wszystkich Spółek Skarbu Państwa. Trzeba zachować zasadę wolnej konkurencji, ale w ramach tej zasady wspierać i dopuszczać do rynku polskie podmioty gospodarce, bo to jest nasz narodowy interes – podsumował.

Rozpoczęcie kampanii #WspieramyPolskę / autor: Fratria
Rozpoczęcie kampanii #WspieramyPolskę / autor: Fratria
Rozpoczęcie kampanii #WspieramyPolskę / autor: Fratria
Rozpoczęcie kampanii #WspieramyPolskę / autor: Fratria
Rozpoczęcie kampanii #WspieramyPolskę / autor: Fratria
Rozpoczęcie kampanii #WspieramyPolskę / autor: Fratria
Rozpoczęcie kampanii #WspieramyPolskę / autor: Fratria
Rozpoczęcie kampanii #WspieramyPolskę / autor: Fratria
Rozpoczęcie kampanii #WspieramyPolskę / autor: Fratria
Rozpoczęcie kampanii #WspieramyPolskę / autor: Fratria

MW

Powiązane tematy

Komentarze