Informacje

e-commerce / autor: Pixabay
e-commerce / autor: Pixabay

Globalna platforma płatnicza wchodzi do Polski

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 27 czerwca 2020, 20:30

  • Powiększ tekst

Adyen, globalna platforma płatnicza o rocznym obrocie 239,6 mld euro, ogłosiła własnie, że poszerza swoją działalność i tym samym wchodzi na polski rynek. Wśród jej klientów w Polsce znajduje się m.in. Booksy, e-obuwie, Bolt oraz platforma wymiany walut Cinkciarz

Firma została założona w 2006 roku, posiada ponad 22 biura na całym świecie i umożliwia firmom zarządzanie płatnościami globalnie oraz oferowanie klientom najlepszych wrażeń z zakupów. Adyen zawarło również niedawno strategiczne partnerstwo z firmą BLIK.

Decyzja o utworzeniu polskiego oddziału w Warszawie motywowana jest szybko rosnącym potencjałem rynku e-commerce w Polsce. Według ostatnich badań, lokalny rynek usług elektronicznych może być wart w tym roku nawet 70 mld euro.

Rozwój obecności lokalnej w Warszawie jest bardzo ważnym krokiem w naszej strategii upraszczania i przyspieszania globalnych płatności w tej części Europy - mówi Pieter van der Does, współzałożyciel i CEO Adyen. - Polska ma niezwykle dynamiczny rynek handlu i usług cyfrowych, o czym świadczy popularność platform i technologii, z którymi już współpracujemy i to, jak dobrze są one odbierane przez klientów - mówi Pieter van der Does, współzałożyciel i prezes zarządu Adyen.

W Polsce konsumenci są bardzo otwarci na nowe technologie, szczególnie jeśli chodzi o płatności. Obecnie proces zakupowy może wiązać się z pewnym dyskomfortem, którym łatwo rozczarować klienta i tym samym przekreślić swoje szanse na przychód. Firma chwali się ofertą tzw. Adyen Unified Commerce i jej globalnym zasięgiem. W ten sposób przedsiębiorstwa mogą reagować na zmieniające się zachowania i potrzeby współczesnych klientów. Dla klientów są ważne doświadczenia jak: szybka finalizacja płatności, brak kolejek czy usługa „kliknij i odbierz”.

Stale poszerzamy zakres naszej działalności i wiemy, że transformacja procesów wewnętrznych nabiera coraz większego znaczenia, szczególnie w kontekście transakcji międzynarodowych. Aby sprawnie obsługiwać transgraniczne płatności kartami kredytowymi, e-obuwie wybrało Adyen jako jednego z naszych partnerów. Mamy dobrą konwersję kart zakupowych i świetne customer experience. W najbliższych tygodniach planujemy wdrożenie rozwiązań Adyen w kolejnych krajach - mówi Mikołaj Wezdecki, dyrektor e-commerce w eobuwie.pl SA.

Adyen jest platformą płatniczą z wyboru dla wielu wiodących firm na świecie, zapewniającą nowoczesną, kompleksową infrastrukturę łączącą się bezpośrednio z Visa, Mastercard oraz z globalnie preferowanymi przez konsumentów metodami płatności. Adyen dostarcza płatności bez tarcia w kanałach internetowych, mobilnych i sklepowych. Posiadając biura na całym świecie, Adyen obsługuje klientów takich jak Facebook, Uber, Spotify, Microsoft, Casper, Bonobos i L’Oréal.

Korzystając z bogatych zasobów danych dostępnych na platformie płatniczej Adyen, firmy mogą realizować prawdziwe scenariusze Unified Commerce, a my widzimy w tym wielki potencjał na polskim rynku. Lokalne firmy z globalnymi ambicjami mogą teraz podążać śladami tytanów, takich jak eBay, McDonald’s, Zalando i Spotify, i w mgnieniu oka otwierać nowe rynki, podsumowuje Jakub Czerwiński, wiceprezes ds. sprzedaży w Adyen CEE. - Cieszymy się, że możemy pomóc handlowcom w Polsce i regionie CEE w rozwoju, niezależnie od tego, czy będzie to miało charakter międzynarodowy, czy też będzie polegało na ekspansji w nowych kanałach sprzedaży.

za pb.pl, mw

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych