Informacje

Zakupy  / autor: Pixabay
Zakupy / autor: Pixabay

Sklepy z agresywną ekspansją na stacjach benzynowych

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 2 grudnia 2020, 18:30

  • Powiększ tekst

Auchan testuje współpracę z BP, Carrefour zwiększa obecność na stacjach Totala i niezależnych operatorów, a Orlen rozwija własną sieć O!Shopów - pisze w środę „Puls Biznesu”.

Jak zauważa dziennik, właściciele stacji benzynowych „już lata temu przestali ograniczać się do sprzedaży paliw”. „Według Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego w III kw. 2020 działało 7720 stacji, o 92 więcej niż na koniec 2019 r. 573 z nich należą do BP. To z tym koncernem nawiązał współpracę Auchan” - czytamy.

Gazeta przypomina, że „francuska sieć ma u nas 70 własnych hipermarketów, 27 supermarketów i pięć sklepów osiedlowych”. „Dzięki współpracy z BP wchodzi w segment convenience, czyli małych sklepów w formacie podobnym do Żabki - działa już na tym rynku m.in. we Francji. W Polsce ogranicza się na razie do stolicy. Pierwszy Easy Auchan uruchomiła 19 listopada, a do końca roku otworzy jeszcze dwa” - informuje „Puls Biznesu”..

Efekty pilotażu ocenimy za pół roku. Wprowadzamy projekt w takiej formie właśnie po to, by uzyskać odpowiedzi na wiele ważnych pytań. Pozwolą podjąć decyzję o uruchomieniu sklepów w kolejnych miastach - mówi „Pulsowi Biznesu” Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji i CSR w Auchan Retail Polska.

W artykule wspomniano, że „BP miało podobne partnerstwo już niemal dekadę temu - z Carrefourem”. „Skończyło się jednak na pilotażu. Teraz ma być inaczej” - czytamy.

Gazeta podała, że „Carrefour Polska, który po BP spróbował też sił z Łukoilem, dwa lata temu został franczyzodawcą sklepów na stacjach paliw”. „Ponadto w ubiegłym roku rozpoczął współpracę z Totalem, który III kw. zakończył z 42 lokalizacjami. Sieć zapowiedziała otwarcie w ciągu sześciu miesięcy co najmniej dziesięciu sklepów Carrefour Express w punktach Totala. Ma ich już 82, także na niesieciowych stacjach” - zaznaczono.

PB” przypomniał także, że „lider polskiego rynku paliw, czyli PKN Orlen (miał ich przed dwoma miesiącami 1798), także testował podobną współpracę w latach 2014-16 - z Tesco i Eurocashem”. „Postawił jednak na rozwój marki własnej O!Shop. Ubiegły kwartał zakończył z 592 sklepami convenience. Firma podkreśla, że właściwe rozpoznanie wymaga nieustannych analiz zachowania konsumentów i wdrażania odpowiednich rozwiązań” - podkreśla gazeta.

Czytaj też: Co dalej z budową Nord Stream 2? Kolejny zwrot akcji

PAP/kp

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych