PGNiG jedną z najcenniejszych polskich marek
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo znalazło się w pierwszej trójce XV edycji „Rankingu najcenniejszych polskich marek” według dziennika „Rzeczpospolita”.
Eksponowanie polskich marek wpisuje się w działania promujące dobrze pojęty patriotyzm gospodarczy, a dobra marka to przede wszystkim satysfakcja i zaufanie klientów. Marka to nie tylko szyld, to wymierna wartość, na którą trzeba zapracować i umiejętnie z niej korzystać - powiedział Paweł Majewski, prezes PGNiG SA, podczas gali wynikowej.
Redakcja „Rzeczpospolitej”, przygotowując ranking, wzięła pod uwagę marki, które powstały w Polsce (niezależnie od tego, jakich podmiotów są własnością w tej chwili – polskich czy zagranicznych) i których przychód ze sprzedaży pod daną marką w 2020 roku przekroczył 20 mln złotych.
Wedle przyjętych przez ekspertów rzeczowych kryteriów, opartych m.in. na danych finansowych ocenianych przedsiębiorstw, obecnie marka PGNiG jest warta ponad 6️ miliardów złotych. W 2019 roku wyceniana była na 1,2 mld złotych, co plasowało PGNiG na 12. miejscu w poprzedniej edycji zestawienia najcenniejszych marek.
Tegoroczny ranking został przygotowany na podstawie obiektywnej metodologii opracowanej we współpracy z zespołem specjalistów z Akademii Finansów i Biznesu Vistula.
PR/RO
CZYTAJ TEŻ: Pozytywny plan dla Polski