
Firmy pożyczkowe coraz bardziej aktywne w internecie
Działalność czołowych firm pożyczkowych w Internecie nie ogranicza się tylko do oferowania swoich usług. Prowadzą tam również aktywną komunikację z dotychczasowymi oraz potencjalnymi klientami. Potwierdzają to wyniki badania „Aktywność firm pożyczkowych w sieci” przeprowadzonego wspólnie przez Loan Magazine, Ferratum Bank i Brand24.
Za pomocą narzędzia Brand24 przeanalizowano aktywność w Internecie 15 wiodących na rynku firm pożyczkowych w bardzo ważnym dla branży okresie pomiędzy 1 listopada a 31 grudnia 2013 roku. Pod uwagę wzięto następujące marki: Vivus.pl, Wonga.pl, Ekspres Kasa (Ferratum Bank), NetCredit.pl, Ofin.pl, PożyczkaPlus.pl, SMS365.pl, Lendon.pl, MiniCredit.pl, SMS Kredyt, Kasomat, Kredito24.pl, OKMoney.pl, SohoCredit.pl oraz ViaSMS.pl.
W badanym okresie w Internecie pojawiło się 4514 wątków, w których występowały wyżej wymienione marki firm pożyczkowych. Dla celów badania ich aktywność podzielono na 8 obszarów: Facebook, mikroblogi, blogi, fora internetowe, newsy, video, foty oraz inne.
Najdynamiczniej w Internecie działał Vivus, który pojawił się (z własnej lub internautów inicjatywy) w sieci 790 razy. Zaraz za nim uplasowały się Wonga i Kredito24.
Najwięcej informacji o firmach pożyczkowych pokazało się na forach internetowych, na Facebooku oraz w dziale inne, który obejmuje m.in. regionalne portale ogłoszeniowe, w których reklamują się firmy pożyczkowe. Na forach najczęściej pojawiały się marki Vivus, Wonga i NetCredit. Internauci poszukiwali opinii i informacji o ofertach, a także radzili się w wyborze konkretnych produktów.
Aktywne tam, gdzie ich klienci
Branża pożyczkowa docenia siłę mediów społecznościowych. 14 z 15 firm, które wzięto pod uwagę w badaniu, prowadzi własny fanpage na portalu społecznościowym Facebook. Te z największą liczbą wątków należą do Vivusa, Ekspres Kasy (Ferratum Bank) i Wongi. – Koncentrujemy się na dotarciu do naszych klientów wszędzie tam, gdzie są obecni ze swoimi potrzebami. Stąd wynika też nasza aktywność w mediach społecznościowych. Celem naszej działalności na Facebooku jest przede wszystkim tworzenie aktywnej społeczności wokół marki. Stawiamy na otwarty dialog – informujemy, odpowiadamy na pytania, angażujemy użytkowników do przeróżnych gier, zabaw – mówi Łukasz Kuleta, Marketing Manager w Ferratum Bank Ltd. – Ponadto uważamy, że Facebook może być cennym źródłem informacji o naszych potencjalnych klientach. Mam tu na myśli wszelkie aspekty związane z Big Data, ale to inna kwestia aniżeli cel naszego wspólnego badania.
Firmy także aktywnie współpracują z portalami internetowymi. Podczas badanych 2 miesięcy w sieci pojawiło się 469 newsów dotyczących firm pożyczkowych. Najaktywniejsze w tym obszarze były Vivus, Wonga i Ekspres Kasa (Ferratum Bank).
– Wyniki badania potwierdzają nastawienie branży na otwartą komunikację. Firmy działające na rynku pożyczkowym bardzo dobrze znają swoją grupę docelową, jej przyzwyczajenia i potrzeby. Dobrze wiedzą, w jaki sposób i gdzie klienci najchętniej się komunikują i tam są właśnie najaktywniejsze – komentuje Rafał Tomkowicz, redaktor prowadzący Loan Magazine.
Opr. Jas
------------------------------------------------------
------------------------------------------------------
Warto kupić tę książkę!
"Życie na kredyt. Jak uniknąć pułapki kredytowej"
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.