Snajper nie trafia - wielka porażka polskiej produkcji
Gra Sniper: Ghost Warrior 2 niestety okazała się porażką dla firmy CI Games (wcześniej City Interactive). Tytuł, który miał wprowadzić kolejną polską firmę do światowej pierwszej ligi okazał się porażką. Recenzenci branżowych portali wystawiają fatalne oceny. Bez wątpienia będzie to miało wpływ na sprzedaż tytułu.
Gra Sniper: Ghost Warrior była dużym zaskoczeniem w branży. Tytuł stworzony przez studio dotychczas słynące z gier raczej przeciętnych uzyskał wysokie oceny w prasie branżowej. Dobra sprzedaż pozwoliła polskiej firmie City Interactive na finansowe odbicie – powstanie drugiej części było więc tylko kwestią czasu.
Miłośnicy gier komputerowych czekali na sequel Snipera niemal trzy lata. Sniper: Ghost Warrior 2 miał być tytułem, który wprowadzi kolejną polską firmę na światowe, gamingowe salony. Zapowiedzi twórców napawały optymizmem, niestety finalny produkt zawiódł graczy – tytuł, który miał być produktem wysokiej klasy, mogącym konkurować ze światowymi hitami okazał się niewypałem.
Stworzony na nowoczesnym silniku graficznym Cry Engine 3 drugi Sniper okazał się grą bardzo niedopracowaną, krótką i zdaniem niektórych recenzentów o wiele słabszą niż część pierwsza. Tymczasem firma CI Games liczyła na milionowe zyski. Wszystko wskazuje na to, że na razie twórcy mogą zapomnieć o dorównaniu takim studiom jak CD Projekt RED (które stworzyło gry o Wiedźminie) czy People Can Fly (znane z popularnego Painkillera). CI Games będzie musiało w najbliższych miesiącach poważnie przemyśleć dalszą strategię. Reakcja inwestorów z pewnością będzie tu czynnikiem równie ważnym jak ocena graczy. Szczególnie, że zapowiedziano już pierwszą konsolę następnej generacji – Playstation 4. Rynek diametralnie się zmieni i CI Games może po porażce Snipera mieć duże kłopoty z utrzymaniem się na powierzchni. Sniper: Ghost Warrior 2 jest niestety nomen omen strzałem w płot.
as/