Informacje

Polskie gry hitem na prestiżowym festiwalu w San Francisco

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 10 stycznia 2015, 14:07

    Aktualizacja: 10 stycznia 2015, 15:42

  • 6
  • Powiększ tekst

Polskie gry "This War of Mine" oraz "The Vanishing of Ethan Carter" znalazły się w finale XVII edycji niezwykle prestiżowego festiwalu w San Francisco - Independent Games Festival (IGF). To kolejne z serii wyróżnień dla niezależnych produkcji z Polski. Laureatów IGF poznamy na początku marca.

"This War of Mine" spółki 11 Bit Studios zakwalifikowała się do finału tegorocznego Independent Games Festival (IGF) w dwóch kategoriach: Seumas McNally Grand Prize (nagroda główna) oraz Excellence in Narrative (najlepsza fabuła). Oprócz "TWoM" w konkursie bierze udział jeszcze jedna gra niezależna polskiej produkcji firmy The Astronauts: "The Vanishing of Ethan Carter", nominowane w trzech i biorące udział w finałach w jednej kategorii - Excellence in Audio (najlepsza oprawa dźwiękowa).

Więcej o komercyjnych sukcesach polskich gier komputerowych na świecie czytaj tutaj: "Świat wielkich (polskich) gier o zyski"

IGF już po raz siedemnasty organizowany jest w San Francisco (Kalifornia). Wydarzenie to uznawane jest w gamingu za najbradziej prestiżowy festiwal gier, powstających w studiach niezależnych producentów na całym świecie. W branży rozrywkowej porównywany jest z najbardziej prestiżowym na świecie festiwalem kina niezależnego w Sundance. Ogłoszenie zwycięzców tegorocznej edycji IGF odbędzie się na początku marca. Według nieoficjalnych doniesień z amerykańskich forów dyskusyjnych polskie gry mają bardzo dużą szansę na zwycięstwo.

"This War of Mine" otrzymała ponadto nowe wyróżnienia: serwis Game Informer! ogłosił ją najlepszą grą symulacyjną (Best Simulation Game of 2014), a Fundacja AbleGamers uhonorowała "TWoM" tytułem najpopularniejszej gry niezależnej roku (The 2014 AbleGamers Accessible Mainstream Indie Game of the Year).

Trailer "This War of Mine" do obejrzenia tutaj:

Żródło: 11bitstudios/YouTube

Produkcja 11 Bit Studios znalazła się także w pierwszej trójce najlepszych gier minionego roku wg magazynu "Time". "This War of Mine" wyprzedziła w rankingu m.in.: "Valiant Hearts: The Great War" (grę, która ubiegła ją wcześniej do The Game Award 2014 w kategorii Games for Change), a także inne kasowe, powszechnie nagradzane tytuły, jak "Middle-earth: Shadow of Mordor", "Hearthstone: Heroes of Warcraft" czy "Dragon Age: Inquisition". "TWoM" znalazła się w tyle jedynie za grą grozy "Alien: Isolation" i przebojową fikcją interaktywną "80 Days".

11 Bit Studios to polska spółka kierowana przez Grzegorza Miechowskiego, notowana na New Connect. Od premiery "This War of Mine" w połowie listopada 2014 roku wartość akcji spółki poszybowała od ok. 9 zł za pakiet akcji sprzed premiery gry do aktualnego poziomu ponad 60 zł za pakiet, z rekordowym wskazaniem 75 zł za pakiet pod koniec grudnia ubiegłego roku. "TWoM" to największy przełom w dotychczasowej działalności firmy. Gra ma za sobą dotychczas dwie znaczące aktualizacje rozszerzające podstawową zawartość. Twórcy ogłosili także prace nad wersją na tablety.

The Astronauts to założona w 2012 roku mała wytwórnia gier niezależnych. "The Vanishing of Ethan Carter" jest pierwszą grą studia. Jego założyciele pod szyldem People Can Fly wydali wcześniej gry: "Painkiller", "Bulletstorm" oraz "Gears of War: Judgment". "Ethan Carter" od premiery we wrześniu 2014 roku zbiera bardzo pozytywne recenzje w prasie branżowej. Tylko w pierwszym miesiącu gra w cenie 15-19 EUR sprzedała się w 60 tys. kopii. Gra w wersji na PC ma za sobą pięć aktualizacji, spółka planuje także opracowanie wersji na konsole.

Trailer "The Vanishing of Ethan Carter" do obejrzenia tutaj:

Żródło: The Astronauts/YouTube

Zarówno "This War of Mine", jak i "The Vanishing of Ethan Carter" są dostępne w dystrybucji cyfrowej za pośrednictwem popularnych platform Steam i GOG.com. "TWoM" można ponadto nabyć za pośrednictwem Mac App Store oraz - wyłącznie w Polsce - w wersji pudełkowej. Obok kolejnych kasowych odsłon "Wiedźmina" CD Projekt RED, sukces komercyjny i krytyczny obu gier niezależnych przyczynił się do wzrostu rozpoznawalności polskich producentów gier na świecie.

wGospodarce.pl/PAP

Powiązane tematy

Komentarze