Informacje

Reklamy, które wywieszono między innymi w Budapeszcie budzą kontrowersje / autor: autor: Twitter Max Dunat
Reklamy, które wywieszono między innymi w Budapeszcie budzą kontrowersje / autor: autor: Twitter Max Dunat

Na Węgrzech otwarta wojna z Coca-Colą

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano · 12 sierpnia 2019, 16:40

  • 2
  • Tagi: Biznes Coca-Cola gospodarka homoseksualizm USA Węgry
  • Powiększ tekst

Działacze skrajnie prawicowej węgierskiej partii Nasza Ojczyzna zablokowali w poniedziałek wjazd do zakładu Coca-Coli w Dunaharaszti, pod Budapesztem, w proteście przeciwko kampanii reklamowej tej firmy przedstawiającej homoseksualne pary.

Jak poinformowała telewizja Hir TV, członkowie partii zastawili czterema samochodami wjazd na teren zakładu i rozwinęli transparent z napisem „Co będzie następne? Pedofilia?”. Przedstawiciel firmy powiedział portalowi Index.hu, że protestujący uniemożliwiają wjazd pracownikom i samochodom dostawczym.

Policjanci wylegitymowali uczestników protestu i zaapelowali do nich o opuszczenie terenu, ci jednak odmówili.

W czwartek Nasza Ojczyzna zaapelowała o bojkot produktów Coca-Coli w związku z kampanią.

Na przełomie lipca i sierpnia Coca-Cola rozpoczęła na Węgrzech kampanię zachęcającą do akceptacji homoseksualizmu. Reklamy z uśmiechniętymi hetero- i homoseksualnymi parami pojawiły się na plakatach m.in. w metrze budapeszteńskim. Towarzyszyły im plakaty z butelkami coli na tęczowym tle z napisem „Miłość to miłość. Zero cukru, zero przesądów”.

Kampania wywołała na Węgrzech kontrowersje. Do bojkotu produktów Coca-Coli zaapelował m.in. jeden z posłów rządzącej konserwatywnej partii Fidesz. W internecie zaczęto też zbierać podpisy pod petycją do operatora transportu publicznego Budapesztu i władz miasta o pomoc w jak najszybszym usunięciu plakatów.

W środę Coca-Cola zmieniła kampanię, usuwając plakaty z parami homoseksualnymi i pozostawiając tylko plakaty z tęczowymi butelkami coli. Firma zapewniała, że od początku zamysł był taki, iż w pierwszym tygodniu kampanii na plakatach widać będzie pary, a w drugim - tęczowe butelki.

PAP/ as/

Komentarze