Informacje

Akcja „Stop hate for profit” rośnie w siłę / autor: Pixabay
Akcja „Stop hate for profit” rośnie w siłę / autor: Pixabay

Kolejni giganci dołączają do bojkotu Facebooka

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 28 czerwca 2020, 09:30

  • 1
  • Powiększ tekst

Akcja „Stop hate for profit” wciąż zyskuje na popularności. Zapoczątkowana przez amerykańskie organizacje pozarządowe rośnie w siłę i zaczyna rozszerzać się na cały świat. Do akcji dołączają koleni giganci jak Coca-Cola, Honda czy Unilever

Organizacje pozarządowe, które rozpoczęły akcję zachęcają w niej biznesowych gigantów, by wstrzymali swoje reklamy na Facebooku. Ich zdaniem portal niedostatecznie walczy z hejtem i mową nienawiści. Do akcji dołączyła też Coca-Cola – donosi money.pl.

Organizatorzy akcji nie ukrywają, że chodzi przede wszystkim o wysyp rasistowskich komentarzy na Facebooku. Wiele z nich dotyczyło protestów, które w ostatnich tygodniach przetoczyły się przez Stany Zjednoczone. Były one sprzeciwem wobec zabójstwa ciemnoskórego George’a Floyda przez jednego z policjantów.

Od 1 lipca Coca-Cola wstrzymuje swoje kampanie reklamowe we wszystkich mediach społecznościowych - napisał w oświadczeniu James Quincey, prezes koncernu Coca Cola. Bojkot ma potrwać miesiąc i dotyczyć nie tylko rynku amerykańskiego ale całego świata,.

Jak poinformował Quincey, koncern wstrzymuje się z reklamą nie tylko na Facebooku, ale też we wszystkich innych mediach społecznościowych, które jego zdaniem powinny lepiej wykrywać i eliminować hejt i mowę nienawiści.

Wykorzystamy ten czas, by ponownie ocenić nasze standardy reklamowe, a jednocześnie wyrazić oczekiwanie, by nasi partnerzy podjęli bardziej zdecydowane działania w walce z hejtem i przemocą oraz byli bardziej transparentni - napisał prezes Coca-Coli.

Coca Cola to jeden z gigantów, którzy biorą udział w akcji. Już na samym początku swój udział zapowiedziały m.in. Verizon, Ben&Jerry’s czy Viber. Do akcji, którą w sieci możemy znaleźć pod hasztagiem #StopHate4Profit, dołączyły również m.in. Unilever, Hershey’s czy Honda

Z godziny na godzinę bojkot Facebooka staje się coraz większy - napisał reporter CNN Donie O’Sullivan.

Z kolei amerykański biznesmen Roger McNamee, który znany jest ze swojego krytycznego podejścia do Facebooka i jego założyciela Marka Zuckerberga, zwrócił uwagę, że Facebook stracił już na giełdzie kilkadziesiąt miliardów dolarów.

money.pl/ mk

CZYTAJ TAKŻE: Prezydent Trump wziął się za media społecznościowe

Powiązane tematy

Komentarze