Informacje

Google / autor: Pixabay
Google / autor: Pixabay

Google będzie płacić za publikowanie treści niektórych wydawców

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 25 czerwca 2020, 18:20

  • Powiększ tekst

Firma Google zapowiedziała w czwartek, że będzie płacić wydawcom mediów wysokiej klasy z trzech krajów i zapewni niektórym użytkownikom bezpłatny dostęp do publikowanych treści. To odpowiedź firmy na rosnącą wobec niej presję.

W wydanym w czwartek komunikacie amerykański gigant oświadczył, że będzie płacił wydawcom za „pogłębione” treści wyświetlane w serwisach Google News i Discover. Dodatkowo użytkownicy tych serwisów będą mieć darmowy dostęp do płatnych materiałów.

Na początek - inauguracja projektu planowana jest jeszcze w tym roku - układ ten będzie dotyczył wydawców w Niemczech, Australii i Brazylii, ale ma zostać wkrótce rozszerzony także na inne kraje.

Ten program pomoże uczestniczącym w nim wydawcom zmonetyzować swe treści za pomocą wzbogaconego doświadczenia opowiadania historii, co z kolei umożliwi ludziom bardziej zagłębić się w skomplikowane historie” - oznajmił wiceszef Google Brad Bender.

Wśród wydawców, którzy podjęli współpracę z koncernem są m.in. niemieckie tygodniki „Der Spiegel” i „Die Zeit” oraz dziennik „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, a także australijskie Schwartz Media i brazylijska „A Gazeta”

Nowy program Google’a stanowi duży zwrot w polityce firmy, która przez lata odmawiała płacenia wydawcom mediów za wyświetlanie ich treści w serwisie Google News. Do zmiany doszło m.in. po sporach prawnych we Francji i Australii, gdzie urzędy ochrony konkurencji i sądy nakazały firmie dzielenie się przychodami z lokalnymi wydawcami.

Czytaj też: Wytypowano 17 spółek do powstającego holdingu spożywczego

PAP/kp

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.