Opinie

KO nie ma powodów do zadowolenia / autor: fot. PAP
KO nie ma powodów do zadowolenia / autor: fot. PAP

Platforma się przeliczyła

Konrad Kołodziejski

Konrad Kołodziejski

publicysta tygodnika "Sieci" i portalu wPolityce.pl, redaktor telewizji wPolsce.pl

  • Opublikowano: 14 października 2019, 12:15

  • Powiększ tekst

Jeszcze trwa podliczanie oficjalnych wyników niedzielnego głosowania, ale już teraz możemy z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić, że Platforma Obywatelska wraz z przystawkami przegrała wybory. Pomimo wielkiej mobilizacji elektoratu i trwającej ostatnie cztery lata nieustającej kampanii wyborczej największa partia opozycyjna zdołała zgromadzić – według wstępnych wyników – zaledwie 27 proc. głosów.

O tym, że wyniki wyborcze są dla PO wielkim rozczarowaniem świadczyły smętne twarze liderek i liderów Platformy w chwili ogłoszenia wstępnych wyników. Niektórzy z tego grona byli najwyraźniej przekonani, że tak duża mobilizacja i frekwencja pozwolą im rozdawać karty i przejąć władzę. Świadczyć to może jedynie o całkowitej niereformowalności PO, ta partia po prostu zamknęła się w swojej bańce i już chyba nigdy z niej nie wyjdzie. W tych okolicznościach można powiedzieć, że wstępny wynik osiągnięty przez Koalicję Obywatelską jest i tak nie lada wyczynem, w końcu udało jej się zwabić aż 27 proc. wyborców. Nienawiść do PiS okazała się ciągle niezłym paliwem.

Dlatego wydaje się, że PO tak łatwo z tego paliwa nie zrezygnuje i w kolejnym Sejmie będzie kontynuowała dotychczasową strategię. Przy czym jest to strategia bardzo ryzykowna. Bo totalna negacja połączona z mizerią programową może być atrakcyjna jedynie dla najbardziej zatwardziałych antypisowskich czerepów. I jeżeli w kolejnej kadencji PiS nie popełni jakichś poważnych błędów, na samej nienawiści Platforma daleko już nie pojedzie.

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.