Problemy szpitali może rozwiązać outsourcing
Outsourcing służb porządkowych w szpitalu jest bardzo trudnym tematem. Zlecanie usług firmom zewnętrznym musi być "uszyte na miarę" dla określonego szpitala.
Kluczowe jest, by podmioty korzystające z usług outsourcingowych zdiagnozowały swoje potrzeby i problemy. Po dokonaniu rzetelnego przeglądu i określenia celu outsourcingu, istnieje możliwość osiągnięcia faktycznych korzyści. Mowa nie tylko o korzyściach finansowych, ale także o jakości i efektywności realizowanych działań.
– Szpitale starają się w ten sposób rozwiązać swoje problemy – powiedziała Magdalena Marciniak, dyrektor ds. technicznych i eksploatacji Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 im. dr. A. Jurasza w Bydgoszczy – Fachowa i przygotowana firma zadba o właściwe szkolenia i profesjonalnie pokieruje swoimi pracownikami w celu uzyskania wysokiej jakości. Jednocześnie pokryje ona deficyty, których szpital – najczęściej zadłużony – nie potrafi pokonać. Brak płynności przy regulacji faktur za dostawę masowo używanych środków do utrzymania czystości, higieny, czy za dostawy materiałów. To są problemy szpitali, które dla firm zewnętrznych nie istnieją lub występują one w mniejszym stopniu przy zachowaniu właściwych relacji – podkreśla Marciniak.
eNewsroom/ as/