Podwójne zaksięgowanie? Mastercard skorygował transakcje - teraz czas na banki
Klienci niektórych polskich banków zauważyli, że transakcje dokonywane kartą Mastercard – czy to w bankomatach, czy w terminalach płatniczych – były księgowane podwójnie. Błąd techniczny miał występować po stronie Mastercarda.
Konta bankowe niektórych posiadaczy kart Mastercard, którzy w ostatnich dniach dokonali transakcji bezgotówkowych i gotówkowych w Polsce mogły zostać obciążone podwójnie. Obecnie wyjaśniamy przyczyny tego technicznego błędu. Jednocześnie intensywnie pracujemy nad identyfikacją wszystkich zdublowanych transakcji i ich korektą, aby konsumenci jak najszybciej otrzymali zwrot błędnie pobranych środków – czytaliśmy w oświadczeniu przesłanym przez biuro prasowe Mastercard do redakcji wGospodarce.pl.
CZYTAJ TEŻ: Awaria kart Mastercard? Sprawdź stan konta - mogło nastąpić podwójne zaksięgowanie
Jak się okazało - sprawa była o wiele bardziej złożona i awaria nie występowała jednoznacznie po stronie Mastercard. Jednak to właśnie ta firma z pełną determinacją przystąpiła do rozwiązania problemu.
Jak poinformowała nas Anna Marciniak z Mastercard wczoraj w nocy zakończył się proces korygowania transakcji podwójnie zaksięgowanych:
Wczoraj (5.04.) późnym wieczorem wszystkie zdublowane transakcje zostały skorygowane. Dalsze rozliczenie transakcji i ich zaksięgowanie na kontach klientów leży po stronie banków-wydawców kart i jest uzależnione od trybu, w jakim księgują transakcje na rachunkach posiadaczy kart płatniczych.
Jak dodała Marciniak klienci nie powinni też martwić się o swoje środki:
Informujemy, że osoby, których transakcje zostały podwójnie zaksięgowane, nie muszą składać indywidualnych reklamacji w swoich bankach. Środki zostaną zwrócone automatycznie.