Informacje

Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA przedstawia odświeżone logo PZU. Fot. PZU
Andrzej Klesyk, prezes zarządu PZU SA przedstawia odświeżone logo PZU. Fot. PZU

PZU zmienia logo. Wprowadzająca je kampania reklamowa ma kosztować 25 milionów złotych

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 11 maja 2012, 04:00

  • Powiększ tekst

PZU odświeża swoją markę, wprowadzając nowe logo i identyfikację wizualną. Wprowadzeniu nowej identyfikacji towarzyszyć będzie kampania reklamowa, podkreślająca przeobrażenia, jakie nastąpiły w PZU oraz nową jakość obsługi klientów - informuje spółka.

Odświeżone logo PZU nawiązuje do znaku, który obowiązywał w firmie od 1952 roku do połowy lat 90. Nowy znak stał się - według firmy - prostszy i bardziej czytelny. Jego obręcz została rozświetlona, co nadało mu nowoczesności i stworzyło efekt trójwymiaru. Nowy system identyfikacji wizualnej podkreśla zmiany i w spójny sposób ujmuje kwestie prezentowania logo na różnego rodzaju materiałach. Nawiasy, którymi otaczane są hasła reklamowe i motywy graficzne zostały zaczerpnięte z obręczy logo. Symbolizują one ochronę i opiekę jaką PZU otacza swoich klientów. Nowa identyfikacja będzie dotyczyć wszystkich spółek należących do Grupy PZU.

Postanowiliśmy odświeżyć wizerunek, aby zakomunikować zmiany, jakie konsekwentnie wprowadzamy w firmie. Nasi klienci już je widzą. Pora, aby pokazać je także klientom naszej konkurencji. Marka PZU należy do najstarszych i najlepiej rozpoznawalnych w Polsce. Dlatego w nowej identyfikacji wizualnej czerpiemy to co najlepsze z jej historii, łącząc to z nowoczesnością i dynamiką, przystającą do wizerunku nowoczesnej firmy będącej liderem rynku ubezpieczeń

- powiedział Witold Jaworski, członek Zarządu PZU SA.

Nowe logo pojawi się od 12 maja 2012 roku w komunikacji marketingowej i w identyfikacji oddziałów PZU. Będzie sukcesywnie wprowadzane w drukach oraz na wszystkich wykorzystywanych do tej pory nośnikach. Sukcesywnie do końca września będzie wymienianie oznakowanie w oddziałach, a do końca roku w placówkach agentów i partnerów biznesowych. Nowe oznakowanie otrzyma w sumie ponad 1000 oddziałów PZU i placówek agentów. Stare logo będzie można jeszcze zobaczyć w niektórych materiałach do wyczerpania zapasów.

Wprowadzeniu nowego logo towarzyszyć będzie kampania reklamowa. Kampania reklamowa ma kosztować 25 milionów złotych.

Bohaterem kampanii jest postać Molocha, który symbolizuje negatywne stereotypy o marce PZU, okazujące się jednak nieprawdziwymi.

kruk, PZU

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych