Goldman Sachs na Instagramie chce być cool
Banki często starają się ocieplić swój wizerunek. Teraz do tego grona dołączył gigant Goldman Sachs, który chce być „cool” poprzez otwarcie konta na Instagramie.
Nowy profil, który już istnieje na fotograficznym serwisie Instagram, jest tworzony przez indywidualny zespół złożony z młodych marketingowców. Jak informuje bank ma to otworzyć instytucję dla „nowego pokolenia”.
Informacje o akcjach w których uczestniczy bank, wywiady ze wspieranymi przezeń sportowacami czy też ukazanie „ludzkiej twarzy banku” poprzez prezentację jego pracowników - to wszystko ma doprowadzić do poprawy wizerunku finansowego kolosa.
Otwarcie profilu nadeszło we właściwym czasie, bowiem GS pragnie zmienić swój wizerunek. Bank nie chce być postrzegany jako kolejny moloch z Wall Streeta a instytucja otwarta na ludzi. Bank ma też problem ze zdobyciem wysoko wykwalifikowanych pracowników z sektora technologicznego, którzy w ostatnich latach preferują Dolinę Krzemową nad Wall Steet.
Jak mówi Amanda Rubin, szefowa brandu Goldman Sachs:
Intagram może pomóc nam naświetlić dobre rzeczy, którymi się zajmujemy dzięki czemu ludzie będą o nas myśleć cieplej a w efekcie - więcej osób będzie chciało podjąć tu pracę.
Jak podsumowuje Rubin, „to klient jest największą gwiazdą”.
Profil Goldman Sachs na Instagramie dostępny jest poniżej:
Błąd: Nie możesz wstawiać obrazków z zewnętrznych serwerów.
CNN Money/ Goldman Sachs/ as/